اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

ظرفیت کانون‌های مساجد بالاتر از آموزش و پرورش است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت بالا و تاثیرگذاری بسیار خوب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ظرفیت این کانون‌ها حتی بیشتر از آموزش و پرورش است.

ظرفیت کانون‌های مساجد بالاتر از آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی صبح امروز در دیدار با مسئولان دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با توجه به ظرفیتی که دارند باید نقش خود را بسیار خوب ایفا کنند تا شاهد جذب حداکثری جوانان و نوجوانان محله‌ها به این کانون‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خیلی زود جای خود را در میان مردم باز کرده‌اند و اکنون در امور مختلف دستی در کار دارند.

عبدالحسینی ادامه داد: اکنون وقت آن رسیده که کانون‌ها جریان‌سازی کرده و نهضت ایجاد کنند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: کانون‌های مساجد باید دست به اقدامات منحصر به فرد در زمینه فرهنگی بزنند تا از این طریق بتوانند مخاطبان بیشتری جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام برنامه‌های جدید می‌توان علاوه بر معرفی کانون‌ها به طیف گسترده‌تری از مردم، جوانان بسیاری را نیز در این برنامه‌ها مشارکت داد.

عبدالحسینی عنوان کرد: در چنین شرایطی است که تاثیرگذاری و ظرفیت بالاتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسبت به بسیاری از نهادهای دیگر از جمله آموزش و پرورش مشخص می‌شود چراکه آموزش و پرورش فقط طیف خاصی از گروه‌های سنی را در بر می‌گیرد اما گستردگی ارتباط کانون‌ها با اقشار مختلف مردم بیشتر است و این خود امتیازی بزرگ در کار فرهنگی به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تقدیر از برگزاری ستادهای مبشران غدیر توسط کانون‌های مساجد عنوان کرد: باید ظرفیت‌های کانون‌های مساجد در سراسر استان را شناسایی کنیم تا در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده شود.

وی خواستار توجه بیشتر کانون‌ها به امور هنری در کنار فعالیت‌های فرهنگی شد و افزود: کانون‌های مساجد باید با برنامه‌ریزی صحیح به اموری چون فیلم‌سازی، تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و ... ورود پیدا کنند.

عبدالحسینی با اشاره به کمبود بودجه‌های دولتی در بخش‌های مختلف فرهنگی به‌ویژه در بخش مساجد تصریح کرد: باید از پتانسیل موجود در مساجد برای جذب خیران و کمک‌های مردمی نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول