اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه موقت دزفول:

انقلاب اسلامی پیوندی دیرینه با بسیج دارد

خطیب جمعه موقت دزفول با گرامیداشت هفته بسیج گفت: انقلاب اسلامی پیوندی مستحکم و دیرینه با بسیج دارد.

انقلاب اسلامی پیوندی دیرینه با بسیج دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عبدالحسین خسروپناه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دزفول با تشکر از برگزاری برنامه‌های در خور شان دهه نخست محرم در این شهرستان اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) بر تمدن مدرن غرب نیز تأثیر به سزایی داشت.

وی افزود: به دنبال این واقعه، از قرن 11 تا 14 میلادی که عصر ترجمه کتب دانشمندان شیعی به شمار می‌رود کتاب‌های ابوریحان بیرونی، ابوعلی سینا، خوارزمی و دیگر دانشمندان شیعی به زبان‌های مهم دنیا ترجمه شد.

خطیب جمعه موقت دزفول عنوان کرد: مطمئنا فرهنگ بارور حسینی می‌تواند بهترین راه و مسیر نجات بشریت از خودکامگی‌های عصر ما باشد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای همچنان سعی می‌کنند با وابستگی و مزدور بودن، به ساحت امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت توهین و جسارت کنند تصریح کرد: به تمام دشمنان و بدخواهان اسلام و شیعیان اعلام می‌کنیم که هر چه داریم از حسین(ع) و علاقه پاک به اهل بیت است.

خسروپناه ادامه داد: امام حسین (ع) به همه انسان‌های آزاده تعلق دارد و باید از قیامش برای تشکیل یک تمدن نوین شیعی یاری گرفت.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته بسیج خاطرنشان کرد: بسیج تولید انقلاب است که در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور دارد و هرکس پیرو انقلاب و ولایت باشد، بسیجی است.

امام جمعه موقت دزفول با تاکید بر دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری برنامه‌هایی در خور شان به مناسبت این هفته گفت: بسیج یک نهاد بسیار مقدس است و انقلاب اسلامی نیز پیوند مستحکم و دیرینه‌ای با بسیج دارد که باید آن را حفظ و همچنان ترویج داد.

انتهای پیام/72001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول