اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی:

عظمت عاشورا به درک پیام آن است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی گفت: عظمت روز عاشورا و نهضت حسینی به درک و فهم پیام اصیل این نهضت همیشه جاودانه است.

عظمت عاشورا به درک پیام آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی عصر امروز در همایش فلسفه قیام حسینی در گرمی، اظهار داشت: آنچه که در طول تاریخ در مورد ضرورت انتقال آن غفلت شده محتوا و پیام اصیل نهضت حسینی است که به جای پرداختن به اهمیت و ضرورت آن شاهد آن هستیم که برخی ظواهر و مسائل بی‌محتوا مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

وی، نقش برجسته روحانیان، علما و برجستگان جامعه را در بیان اهمیت و جایگاه پیام عاشورا، تصریح کرد: افراد آگاه جامعه و بصیر می‌توانند در این زمینه وارد کار شده و فعالیت‌های ارزشمندی را انجام دهند.

موسوی در ادامه سخنان خود از اعزام و ساماندهی 140 مبلغ به مناطق مختلف این شهرستان در ایام ماه محرم خبر داد.

این مسئول اذعان داشت: عاشورا و محرم سرمایه عظیم جهان اسلام است که اگر به درستی تبیین شده و در جامعه به کار بسته شود، عزت و سعادت جامعه اسلامی را به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر نقش روحانیان در تبیین فرهنگ عاشورا، اضافه کرد: سوق دادن مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) به سمت تدبر در مفاهیم متعالی نهضت حسینی برکات بسیاری خواهد داشت که روحانیان به‌ عنوان پرچمداران تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) در این زمینه نقش محوری و تأثیرگذاری بر عهده دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی گرمی در حوزه اعزام مبلغ در دهه اول محرم، بیان کرد: در آستانه ماه محرم 50 نفر از روحانیان و طلاب شهرستان در همایش استانی با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی حضور یافتند.

موسوی در ادامه با اشاره به سخنرانی روحانیان قبل از عزاداری در کلیه مساجد شهر، یادآور شد: هم اکنون بیش از 140 مسجد شهرستان تحت پوشش شبکه تبلیغی روحانیان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین به مناسبت ایام محرم‌الحرام نشست روحانیان منطقه و اعزامی با رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین برگزار شد.

در این دیدار رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین در سخنانی گفت: تعلیم و تعلم تاباندن نور علم و دمیدن روح حیات به کالبد جامعه و رها کردن مردم از نادانسته‌ها است، لذا اسلام در این مسیر از همه مکاتب پیشقدم‌تر است و در این میان نقش علما و روحانیان بسیار برجسته است.

حجت‌الاسلام لطیف صالحی تصریح کرد: در ایام محرم جامعه روحانیت با تشریح هدف و تفسیر قیام امام حسین(ع) همواره در زنده نگه‌ داشتن این واقعه عظیم مهم‌ترین نقش را باید ایفا کنند.

انتهای پیام/62007/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول