اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان تأکید کرد

نقش مهم مراکز علمی و فرهنگی در انتقال پیام عاشورا

فرماندار همدان نقش مراکز علمی و فرهنگی در انتقال پیام عاشورا را مهم دانست و گفت: درک پیام عاشورا عامل سوق مردم به سوی برنامه‌های مذهبی می‌شود.

نقش مهم مراکز علمی و فرهنگی در انتقال پیام عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس همدان حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی همدان موظف شد با نصب بنر‌هایی داخل اتوبوس‌ها زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر را در میان شهروندان فراهم کنند.

وی با اشاره به روز 13 آبان مصادف با روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی امریکا عنوان کرد: امیدواریم مردم با تجمع پرشور خود در میدان امام خواسته‌های ملت ایران را فریاد زنند.

فرماندار همدان با تأکید بر اجرای طرح‌های مختلف امنیت اجتماعی توسط نیروی انتظامی شهرستان بیان داشت: یکی از بحث‌های مهم نیروی انتظامی در ایام محرم توجیه افرادی است که در بحث عزاداری افراط می‌کنند.

وی یک نمونه آن را برگزاری مراسم قمه‌زنی توسط تعداد افراد محدودی دانست که با آنان برخورد می‌شود.

فرماندار همدان افزود: امسال برنامه جامعی برای عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا توسط خواهران در حسینیه‌ها و مساجد صورت می‌گیرد که باید اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با پخش برنامه‌های مفید از تلویزیون‌های شهری پیام عاشورا را نشان دهیم و فقط به سیاهپوش کردن سطح شهر بسنده نکنیم.

قهرمانی‌مطلق نقش مراکز علمی و فرهنگی در انتقال پیام عاشورا را مهم دانست و ابراز داشت: اگر جوانان، مفهوم پیام عاشورا را درک کنند به صورت خودجوش به سمت برنامه‌های مذهبی سوق می‌یابند.

وی بر لزوم احیای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: احیای نماز‌خانه‌های مراکز خرید در سطح شهرستان همدان یکی از معروفاتی است که باید به آن توجه شود.

فرماندار شهرستان همدان بر لزوم توجه به تعدادی از منکرات در سطح جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: بحث کم‌فروشی، عرضه نان بی‌کیفیت به مردم و اخذ کرایه اضافی از مصادیق منکرات است که باید به آن دقت شود.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

قهرمانی‌مطلق به استفاده از ظرفیت خوابگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های اثربخش تأکید کرد و افزود: این برنامه‌ها به شرط اثرگذاری نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی از دستگیری 26 موتورسوار مزاحم خبر داد و افزود: این تعداد افراد در مسیر‌های مختلف برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند که توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

فرماندار همدان در پایان سخنانش گفت: پلیس ناجا علاوه بر گشت‌های محسوس در سطح شهر گشت‌های نامحسوس را نیز راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول