اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

تسلیم نشدن در برابر دشمنان پیام کلیدی عاشورا است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک تسلیم نشدن در برابر دشمنان را پیام اصلی، محوری و کلیدی عاشورا و قیام امام حسین (ع) دانست.

تسلیم نشدن در برابر دشمنان پیام کلیدی عاشورا است

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: «هیهات من‌الذله» مهم‌ترین و بالاترین پیام عاشورا است که امروز نظام اسلامی به تأسی از این شعار زیبای امام حسین (ع)، توانسته در برابر دشمنان داخلی و خارجی بایستد و زیر بار نظام سلطه نمی‌رود.

وی افزود: امام راحل درس آزادمردی، آزادگی و مقاومت را از امام حسین (ع) آموخت و به ملت ایران اسلامی تسری داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: زیر بار ظلم و ستم نرفتن و تسلیم نشدن در برابر دشمنان سبب می‌شود هیچ‌گاه دشمنان به انقلاب چپ نگاه کنند و همیشه توطئه‌ها و مقاصد شومشان خنثی شود.

حسینی اصلاح امت رسول خدا (ص)، اقامه نماز و پرداخت زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف و پیام‌های نهضت امام حسین (ع) ذکر و خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) انگشت مبارکشان را به سوی اهدافی اشاره رفته که هر یک پیام واقعی قیام ایشان است.

این مسئول بیان کرد: در دعای پرفیض زیارت عاشورا و زیارت وارث و زیارت شهدا که در ادامه زیارت وارث آمده، اهداف قیام امام حسین (ع) ذکر شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: قیام امام راحل بر گفته از قیام عاشورای اباعبدالله‌الحسین (ع) بوده که امروز مقام معظم رهبری با پیروی از سیره و منش سالار شهیدان، کشتی انقلاب را به پیش می‌برد.

ذلت در حریم امام حسین (ع) راه نداشت

حسینی با بیان اینکه ذلت در حریم امام حسین (ع) راه نداشت، گفت: مکتب اسلام و شیعه، مکتب عزت، سرافرازی و علو همت است و تن دادن به ذلت ننگ محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به آیه 10 سوره مبارکه فاطر، اذعان داشت: همه عزت‌ها برای خدا است و کسی که اراده دارد به عزت برسد باید به خدا بپیوندد که امام حسین (ع) با استمداد از ذات اقدس الهی به جایگاه بزرگ عزت و شرف دست یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک افزود: امام حسین (ع) به خدا پیوست به همین دلیل نور عزتشان نوری الهی است که خاموش‌نشدنی است که پیامبر اسلام (ص) فرموده «امام حسین (ع) با شهادتش آتشی در دل‌های مؤمنان و شیعیان قرار داد که این آتش تا روز قیامت خاموش نخواهد شد.»

حسینی با بیان اینکه امام علی (ع) عالی‌ترین، بالاترین و بزرگ‌ترین عزت را بنده خدا بودن می‌دانست، ادامه داد: بنده خدا بودن عزت است بنابر این هر کس اسیر هوای نفس، مال، مقام، شهرت و شهوت باشد گرفتار ذلت می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: هیچ یک از ائمه اطهار (ع) اسیر دنیا نبودند و در عزت پروردگار عالمیان غرق شدند، خداوند نیز به آنان عزت بخشید و آنان را به جایگاه والا و بلندمرتبه رساند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: مسلمانان هم باید در مسیر اهل‌بیت (ع) حرکت کرده و به قرآن کریم تمسک جسته تا عزت خود را در دنیا حفظ کرده و گرفتار ذلت نشوند.

حسینی یادآور شد: ذلت در حریم نظام اسلامی راه ندارد بنابر این ملت ایران در هیچ مکان و زمانی و در هیچ مسئله‌ای، تن به ذلت نمی‌دهد حتی اگر در کاخ سفید، کاخ کرملین و قدرت مادی غرب باشد.

انتهای پیام/77006/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول