اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرخه:

روحانیان پیام‎های عاشورا را به صورت کاربردی عرضه کنند

امام جمعه سرخه ضمن تأکید بر توجه روحانیان به نیاز مخاطب و زمان‎شناسی گفت: این قشر تأثیرگذار جامعه باید پیام‎های عاشورا را به صورت کاربردی عرضه کنند.

روحانیان پیام‎های عاشورا را به صورت کاربردی عرضه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام حسینعلی عربی در مجمع علمای شهرستان سرخه در آستانه ماه محرم‎الحرام در محل سالن همایش‎‎های کانون فرهنگی تبلیغی این شهرستان اظهار داشت: در حدیثی از رسول خدا (ص) می‎خوانیم که عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (10 روز اول ماه ذی‎الحجه) فضیلت ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت ماه ذی‎الحجه افزود: ذی‎الحجه آخرین ماه سال هجری قمری و ماهی پربرکت است.

امام جمعه سرخه تصریح کرد: خداوند در سوره حج (آیه 28) ضمن بیان فریضه بزرگ «حج» سخن از «ایام معلومات» گفته است که مؤمنان باید در آن به یاد خدا باشند و یکی از تفسیرهای معروف «ایام معلومات» که در روایات نیز آمده است، 10 روز اول ماه ذی‎الحجه است.

عربی اظهار داشت: این ماه مقدمه ماه محرم برای شناخت امام حسین (ع) بوده که ولایت او منشعب از ولایت خدا و رسول اوست.

وی پیام‎های سیاسی نهضت عظیم عاشورا را یادآور شد و تصریح کرد: تبیین جایگاه رهبری شیعه و ولایت‎پذیری اولین پیام این نهضت است.

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی سرخه نیز در این نشست مهم‎ترین رسالت روحانیان در محرم و صفر را رساندن پیام‎های عاشورا به مردم ذکر کرد و گفت: توکل،ایثار، آزادی، تکریم انسان‎ها، جهاد با نفس و الگوگیری از بزرگان از جمله پیام‎های اخلاقی نهضت عاشورا هستند که باید مد نظر روحانیان باشد.

حجت‎الاسلام صادق بخشی با بیان اینکه مهم‎ترین رسالت روحانیان در این ماه رساندن پیام‎های عاشورا به مردم است، افزود: این پیام باید به صورت نوشتاری و گفتاری به مردم منتقل شود.

وی در خاتمه امر به معروف و نهی از منکر را از اساسی‎ترین اهداف عاشورا دانست و اظهار داشت: لازم است این فریضه در ماه محرم که دهه اول آن هفته امر به معروف و نهی از منکر است در بین مردم فرهنگ‎سازی شود.

انتهای پیام/2249/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول