اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش قرچک؛

همایش بزرگ «پیام عاشورایی، عفاف اجتماعی» برگزار شد

همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) همایش بزرگ دانش‌آموزان با عنوان «پیام عاشورایی، عفاف اجتماعی» برگزار شد.

همایش بزرگ «پیام عاشورایی، عفاف اجتماعی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ظهر امروز دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شریعت قرچک در هفتمین روز ماه محرم، همایشی با عنوان «پیام عاشورایی، عفاف اجتماعی» برگزار کردند.

همایش بزرگ پیام عاشورایی، عفاف اجتماعی به‌منظور اشاعه فرهنک حجاب و عفاف و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی امام جمعه قرچک، هوشنگ کولیوند مدیر آموزش و پرورش قرچک، حبیب‌اله ابراهیمی معاون سیاسی فرماندار شهرستان قرچک، جمعی از مسئولان در حرم مطهر امامزاده بی‌بی زبیده (س) زیباشهر برگزار شد.

دانش‌آموزان دخترانه دبیرستان شریعت به‌صورت منظم و با حمل پلاکاردهایی پیرامون اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و پرچم‌های «یاحسین (ع)» و عبور از خیابان اصلی زیباشهر در حرم مطهر بی‌بی زبیده (س) تجمع کرده و به عزاداری پرداختند.

تاکید امام جمعه قرچک به عفاف و حجاب دانش‌آموزان

امام جمعه قرچک در این مراسم با تشکر از حضور دانش‌آموزان در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا و با ذکر آیات و روایاتی پیرامون اهداف قیام امام حسین (ع) به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی پرداخت و از دانش‌آموزان خواست با تاسی و الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س)، بیشتر به امر حجاب و عفاف دقت کنند.

توجه خانواده‌ها به عفاف و حجاب در جامعه/امر به معروف مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع)

مدیر آموزش و پرورش قرچک نیز در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام امر به معروف و نهی از منکر بود و امروزه در جامعه اسلامی ما، بحث حجاب و عفاف مهم‌ترین مساله‌ای است که باید مورد نظر خانواده‌ها قرار گیرد و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و جنگ نرمی که با آن روبرو هستیم لازم است اهداف قیام کربلا و اهمیت حجاب و عفاف برای دانش‌آموزان بیشتر بازگو شود و امیدواریم شما دانش‌آموزان عزیز از همین سن نوجوانی و جوانی با اقامه نماز اول وقت و حفظ ارزش‌ها و ادامه راه شهدا، ارتباط خود را با خداوند و ائمه اطهار علیهم‌السلام تقویت کنید.

وی ادامه داد: یکی از عوامل عاقبت به خیری توجه به روزی حلال و لقمه حلال است و با اشاره به سخن امام حسین(ع) در روز عاشورا اظهار کرد: مردم چون شکم‌های خود را از حرام پر کرده‌اند هیچ گوشی برای شنیدن حرف حق ندارند.

این گزارش حاکی است، در پایان همایش میثاق‌نامه حجاب توسط دانش‌آموزان قرائت شد و سپس دانش‌آموزان با حضور مسئولان آموزش و پرورش با حضور در مزار شهدای زیباشهر با قرائت فاتحه و نثار گل، بر تداوم راه امام و شهیدان  تاکید کردند.

انتهای پیام/2462/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول