اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصلاندوز:

آداب شکلی نباید پیام عاشورا را به بیراهه بکشاند

امام جمعه شهر اصلاندوز گفت: آداب شکلی در عزاداری‌های ماه محرم نباید فضایی را فراهم آورد تا پیام اصیل نهضت سیدالشهدا (ع) گم شده و به انحراف کشیده شود.

آداب شکلی نباید پیام عاشورا را به بیراهه بکشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده عصر امروز در همایش بزرگ مداحان و شعرا در اصلاندوز اظهار داشت: بزرگان و عقلای جامعه باید تلاش کنند تا به جای گرایش جوانان، نوجوانان و عزاداران حسینی به آداب شکلی محتوای این نهضت عظیم بیشتر و بهتر تبیین شود که در این باب نقش روحانیان در بصیرت‌افزایی و افزایش معنویت بسیار مؤثر است.

وی تصریح کرد: روحانیون در منبرهای خود در این ایام در مورد جایگاه رفیع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مردم و عزاداران را آگاه کنند.

اسدزاده حضور پرشور و علاقمند جوانان در مراسمات عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران وفادارش را یادآور شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای روحانیان و مبلغان بهترین فرصت برای آشنایی، شناخت و بصیرت در نسل جوان و استفاده از ظرفیت مساجد در تأثیرگذاری و آموزش مسائل دینی و اسلامی برای عموم جامعه است.

وی به اهداف برگزاری این برنامه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از منویات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره)، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح نهضت حسینی و مقابله با خرافاتی که در این زمینه ترویج یافته و نیز ایجاد بینش سیاسی در باورهای دینی مردم از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اصلاندوز اضافه کرد: نباید افراد جامعه از حقیقت فرهنگ و پیام عاشورا غفلت کنند چرا که هرگونه غفلت و فراموشی در این زمینه بزرگترین آسیب‌ها را به دنبال دارد.

اسدزاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس اندیشه بلند عاشورایی و فرهنگی بارور حسینی بعد از قرن‌ها توانسته زمینه‌ای را فراهم آورد تا ملت ایران عرض ارادتی به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) و شهدای کربلا داشته باشد، گفت: در جمهوری اسلامی ایران آنچه که به عنوان یک حرکت شاخص و ممتاز از سوی همگان مورد توجه قرار گرفته آشنایی با مبانی و آموزه‌های عاشورایی است که باید در سرلوحه اهداف و برنامه‌ریزی‌ها باشد.

انتهای پیام/62003/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول