اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر تاکید کرد

لزوم تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل جوان

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: باید اهداف و علل قیام عاشورا برای جوانان تبیین و تشریح شود.

لزوم تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل جوان

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت نماز عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) از قیام و نهضت عاشورا برپایی نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو شاخه گفتاری و عملی دارد، تصریح کرد: انسان با سیره و عمل خود به این فریضه الهی جامه عمل می‌پوشاند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر به اهداف امام حسین(ع) از برپایی نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و افزود: ایشان در ظهر عاشورا در معرکه جنگ شاخص‌ترین معروفات را که نماز است، برپا کردند.

این مسئول با بیان اینکه امام حسین(ع) در موقعیت حمله دشمنان دستور اقامه نماز جماعت را دادند، گفت: این اقدام ایشان اهمیت بالای نماز را نشان می‌دهد.

بیگدلی با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) در طول تاریخ برای اعصار مختلف پیام مهمی داشته است، بیان داشت: قیام عاشورا نشان‌دهنده این است که جهاد، جنگ و خونریزی همه در راستای هدفی به نام امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نماز بوده است.

وی با اشاره به این حدیث که نماز ستون دین اسلام است، تصریح کرد: شیعیان با تمسک به این حدیث در روز عاشورا و در زمان مقرر به مقتدای خود امام حسین(ع) اقتدا کرده و نماز ظهر عاشورا را برپا می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر عاشورا را روز اوج پیروی یاران امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: پیروان آن حضرت در روز عاشورا در همه زمینه‌ها چه در باب گفتاری و چه در باب رفتاری از ایشان پیروی کرده و این پیروی با اقامه نماز ظهر عاشورا به اوج خود رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه مسلمانان برای نزدیکی به خداوند و ائمه معصومان(ع) به تزکیه نیاز دارند، افزود: عزاداری‌های ماه محرم نیز وسیله‌ای برای رسیدن به این امر مهم است.

بیگدلی خاطرنشان کرد: تجمع ملت ایران در روز عاشورا به جهانیان ثابت می‌کند که انقلاب مردم کشورمان انقلاب خدایی است.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول