اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

شهادت و شفاعت در دل عاشورا نهفته است

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهادت و شفاعت در دل عاشورا نهفته است، شهادت هدف امام حسین (ع) و یاران ایشان نبود، بلکه آنها شهادت را انتخاب کردند.

شهادت و شفاعت در دل عاشورا نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ‌محمد‌تقی مظفری پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداری و قضایی دادگستری کل استان کرمان به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) اهدافی از جمله شهادت و شفاعت، امر به معروف و نهی از منکر و تاسیس حکومت اسلامی بوده است.

وی بیان داشت: شهید مطهری در یکی از کتاب‌های خود، امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه قیام امام حسین (ع) ذکر کرده است.

مظفری با تاکید بر اینکه از نگاه عرفانی، شهادت فوض بزرگی است، عنوان کرد: شهادت بالاتر از هر کار خوبی قرار دارد و می‌توان آن را اوج کمال انسان ذکر کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی افراد هدف قیام امام حسین (ع) را شهادت می‌دانند، تصریح کرد: اگر شهادت تنها هدف امام حسین (ع) بود، چرا امام در مدینه این کار را انجام نداده و چرا در طول 10 سال که در حکومت معاویه بوده‌اند، این کار را نکردند.

وی خاطر نشان کرد: شهادت و شفاعت در دل عاشورا نهفته است و شهادت انتخاب امام حسین (ع) و یاران ایشان بوده، نه هدف آنها و شفاعت نتیجه و اثر کار امام حسین (ع) است.

مظفری از قیام عاشورا به عنوان یک نعمت یاد کرد و گفت: اگرچه این واقعه تلخی‌ها و دشواری‌های بسیاری را داشته است، اما همیشه باید برای این نعمت خدا را شکر کرد.

وی عاشورا و قیام امام حسین (ع) را اقیانوسی از معارف دینی توصیف کرد و افزود: می‌بینیم که امام حسین (ع) و یارانشان در این واقعه دست ذلیلانه ندادند.

مظفری اذعان داشت: اگر قیام امام حسین (ع) و عاشورا نبود، مسئله انتظار و حکومت واحده جهانی به تأخیر بیشتری می‌افتاد و حتی محقق نمی‌‌شد.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول