اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل:

سوگواره بصیرت عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت سید‌الشهدا (ع) به همت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن و بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود.

سوگواره بصیرت عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قیامی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی طی سخنانی اظهار داشت: برای معرفی ابعاد حادثه عاشورا و پیام اصیل این فرهنگ تاریخ‌ساز برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود تا با حضور خطبا و اندیشمندان ابعاد مختلفی از حادثه تاریخی حضرت سید‌الشهدا (ع) و معارف آن تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه این سوگواره در 9 امامزاده شاخص در اردبیل برگزار می‌شود، تصریح کرد: طبق سال‌های گذشته و همزمان با سراسر کشور در ایام محرم و صفر کار ویژه سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اردبیل برگزار می‌شود که در همین راستا قرار است امسال این برنامه در بقاع متبرکه میرزاده خانم اردبیل،عبدالعزیز نیار، سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع)، سقاخانه داشچیلار، حلیمه خاتون میر صالح، حلیمه خاتون روستای آقاباقر، امامزاده سید صدرالدین اردبیل، میر اسماعیل قهرمان و امامزاده صالح(ع) اردبیل برگزار شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح از سخنرانی و مداحی، سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی استفاده می‌شود، افزود: از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌توان به استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول دو ماه محرم و صفر، برپایی نمایشگاه فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی، برپایی خیمه معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی و ... جوانان و خانواده‌ها، دایر کردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با عنوان «همه واقف باشیم»، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های صنفی جهت ایجاد وقف جدید و در نهایت اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش اشاره کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برپایی چنین برنامه‌هایی در ایام محرم و صفر شناخت ما را نسبت به ائمه اطهار (ع) افزایش می دهد و این فرصت را برای ما ایجاد می‌کند که در رفتار و کردار خود دقت لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه در راستای آگاهی‌بخشی به عموم هموطنان در مورد فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و تعظیم شعائر در این راستا امسال تصمیم گرفته تا در مکان‌های معنوی و ارزشی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این حرکت و اقدام اساسی را انجام دهد.

وی همچنین از برگزاری برنامه مشابه در بقعه متبرکه سید عبدا...اکبر آتشگاه سرعین خبر داد و افزود: به دلیل اینکه در شهرستان سرعین هنوز دفتر نمایندگی اداره اوقاف ایجاد نشده است و این شهرستان تحت نظارت اداره کل فعالیت می‌کند، همه برنامه‌هایی که در امامزاده‌های اردبیل برگزار می‌شود در این بقعه نیز انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل در پایان از همه علاقمندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) جهت حضور در مراسم امامزادگان اردبیل دعوت به عمل آورد.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 7 بقعه متبرکه مشگین‌شهر

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشگین‌شهر نیز از برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور و به مناسبت ماه محرم و صفر در 7 امامزاده و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سلمان صحت‌مند در جلسه هماهنگی برگزاری این سوگواره در سید سلیمان (ع) فخر‌آباد مشگین‌شهر اظهار داشت: مراسم پر فیض بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه مشگین‌شهر با همت اداره اوقاف و امور خیریه و همکاری و مشارکت هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای این منظور امسال تصمیم ما بر این است این برنامه در بقاع متبرکه و امامزادگان سید سلیمان(ع) فخرآباد، سید ابراهیم(ع) لاهرود، سید احمد و سید محمد آلنی، سید عماالدین(ع) رضی، امامزاده عور، سید جعفر انار و سه قبر روستای انار برگزار شود.

سوگواره بصیرت عاشورایی در 11 بقعه متبرکه خلخال برگزار می‌شود

همچنین به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع)، سوگواره بصیرت عاشورایی در طول ماه‌های محرم و صفر در بقاع متبرکه شهرستان خلخال برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال در این خصوص اظهار داشت: همه ساله در ایام محرم و صفر کار ویژه سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خلخال برگزار می‌شود که در همین راستا قرار است امسال نیز این برنامه در بقاع متبرکه سیدعبدالله کلور، سید دانیال، سید ابوالقاسم کالار، سید محمد صالح، سید احمد و سید صفی‌الدین و ام کلثوم قاضیلر، امیر نعمت‌الله آل هاشم، سید الیاس و سید هاشم، سید احمد معراجی، پیر سلمان، سید ابراهیم خمس و میر زمان خمس(ع) برگزار شود.

وی در پایان از همه علاقمندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) برای حضور در مراسم امامزادگان خلخال دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/62001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول