اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال خبر داد

11 بقاع متبرکه خلخال میزبان سوگواره عاشورایی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 11 امامزاده و بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

11 بقاع متبرکه خلخال میزبان سوگواره عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی‌نسب عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در خلخال اظهار داشت: همه ساله در ایام محرم و صفر کارویژه سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خلخال برگزار می‌شود که در همین راستا مقرر است امسال این برنامه در بقاع متبرکه سید عبدالله کلور، سید دانیال، سید ابوالقاسم کالار، سید محمد صالح، سید احمد و سید صفی‌الدین و ام‌ کلثوم قاضیلر، امیر نعمت‌الله آل‌هاشم، سید الیاس و سید هاشم، سید احمد معراجی، پیر سلمان، سید ابراهیم خمس و میر زمان خمس (ع) برگزار شود.

وی افزود: در قالب این طرح از سخنرانی و مداحی، سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی استفاده می‌شود.

علی‌نسب تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌توان به استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول دو ماه محرم و صفر، برپایی نمایشگاه فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی، برپایی خیمه معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی و... جوانان و خانواده‌ها، دایر کردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با عنوان «همه واقف باشیم»، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های صنفی جهت ایجاد وقف جدید و در نهایت اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش اشاره کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌با برگزاری این سوگواره انتظار داریم که عزاداران حسینی بیش از هر زمان دیگر از معرفت و شناخت کافی در حوزه مسائل دینی و معرفتی برخوردار باشند تا بتوانند این پیام آموزنده و با بصیرت که در عزاداری سیدالشهدا (ع) نمود پیدا می‌کند به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه در راستای آگاهی‌بخشی به عموم هموطنان در مورد فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و تعظیم شعائر در این راستا امسال تصمیم گرفته تا در مکان‌های معنوی و ارزشی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این حرکت و اقدام اساسی را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال در پایان از همه علاقمندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) جهت حضور در مراسم امامزادگان خلخال دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/62001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول