اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سوگواره عکس بصیرت عاشورایی:

نخستین سوگواره عکس بصیرت عاشورایی ابرکوه برگزار می‌شود

دبیر برگزاری نخستین دوره سوگواره عکس بصیرت عاشورایی ابرکوه گفت: این سوگواره توسط مرکز فرهنگی، قرآنی آستان مقدس امامزاده احمد (ع) با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

نخستین سوگواره عکس بصیرت عاشورایی ابرکوه برگزار می‌شود

سید سجاد ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: تعمیق‌بخشی نگاه مردم به محرم، شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر به مردم آزاده جهان، تقویت و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان فعال، توسعه و ترویج فرهنگ محرم و عزاداری و شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری محرم از اهداف برگزاری این مسابقه بزرگ عکاسی است.

وی با بیان اینکه موضوعات این مسابقه شامل نماز ظهر عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، کودک و محرم، مسجد و محرم، آسیب شناسی عزاداری محرم و تمامی موضوع‌های مرتبط است، خاطرنشان کرد: در دوران امام حسین (ع) تنها کسانی که اهل بینش و بصیرت بودند، توانستند راه هدایت را تشخیص دهند به همین دلیل پیام‌های این نهضت الهی باید در قالب‌های مختلف و با زبان روز بازگو شود تا راهگشای مسائل امروز باشد و نباید خود را برای بیان این ارزش‌ها محدود کرد.

مدیر مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده احمد (ع)، روزآمد کردن و کاربردی کردن پیام‌های عاشورا را مهم‌ترین رویکرد این فراخوان دانست و افزود: اصلاح نگاه هنرمندان در پرداختن به سوژه‌های عاشورایی مطابق با واقعیت و به دور از پیرایه‌های خرافی، از دیگر اهداف برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی است.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای حضور در این مسابقه تا پایان ماه محرم فرصت دارند  عکس‌های برگزیده خود را در چارچوب مضمون‌های عاشورایی در دو بخش عکاسی تلفن همراه و دوربین به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ابطحی با بیان اینکه قوانین شرکت در این سوگواره اطلاع‌رسانی شده است، عنوان کرد: از عموم مردم ابرکوه به ویژه علاقمندان به هنر عکاسی دعوت می‌کنیم تا با شرکت در این مسابقه بزرگ به معرفی فرهنگ غنی عزاداری حسینی در ابرکوه از دریچه دوربین بپردازند.

انتهای پیام/2464/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول