اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه نخست ماه محرم

سوگواره استانی تعزیه در شهرستان زهک در حال برگزاری است

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت ایام محرم، هم اکنون سوگواره استانی تعزیه در شهرستان زهک در حال برگزاری است.

سوگواره استانی تعزیه در شهرستان زهک در حال برگزاری است

سعید مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اداره‌کل ارشاد اسلامی استان در تمامی شهرهای استان برای عزای آقا امام حسین (ع) در ماه محرم مراسم خاصی را پیش‌بینی کرده که برگزاری مجالس عزاداری با بهره‌مندی از سخنرانی و مرثیه‌سرایی، برگزاری شعر عاشورایی، استفاده از هنر تعزیه‌خوانی برای یاد‌آوری صحنه‌های کربلا در شهرستان‌های زابل، زاهدان و زهک از جمله آنها است.

معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در شهرستان زهک سوگواره استانی تعزیه در حال برگزاری است.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان زاهدان نیز از دهه سوم محرم برنامه سوگواره تعزیه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان چون سایر شیعیان در این ماه به مساجد رفته و در غم سالار شهیدان کربلا به سوگ می‌نشینند.

مهدی‌زاده اذعان داشت: هم اکنون در هیئات مذهبی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محلات سیستان و بلوچستان مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است که مراسم سوگواری امام حسین (ع) مبتنی بر معرفت افزایی باشد، گفت: عزاداری‌های ماه محرم باید به سمتی پیش برود که خروجی آن در نهایت افزایش علم مردم نسبت به واقعه عاشورا و ایجاد تحول در اجتماع باشد و در واقع باید در خصوص مباحث عاشورا از تحریفات در خصوص واقعه کربلا دوری کرد و به مباحث علمی و درس‎های عاشورا پرداخت.

انتهای پیام/75004/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول