اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

عزاداری‌های زنجان به دلیل اخلاص موجود در آن الگو شده است

معاون اول قوه قضائیه، زنجان را شهر شور و شعور حسینی نامید و گفت: مراسم‌های عزاداری زنجان به دلیل اخلاص تبدیل به الگو در سطح کشور شده است.

عزاداری‌های زنجان به دلیل اخلاص موجود در آن الگو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه عاشورا مظهری از خصوصیات عالی انسانی محسوب می‌شود، اظهار داشت: شرط دیدن زیبایی‌های عاشورا داشتن چشم زیبا بین است.

وی، ایثار، توکل، صبر و استقامت، اوج عبودیت، خداخواهی و دگرخواهی را از جمله زیبایی‌های نهضت عاشورا اعلام کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه شخصیت‌های حاضر در کربلا صاحب عنوان محسوب می‌شوند، اضافه کرد: این اشخاص به دلیل قرار گرفتن در کنار امام حسین(ع) کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

این مسئول قضایی عاشورا را تقابل بین عرصه دین‌مداری و دین‌گریزی دانست و اضافه کرد: در نهضت عاشورا انسان‌های قهرمان و بد عاقبت جلوه‌گری می‌کنند.

رئیسی، عاشورا را تقابل بین نور و ظلمت برشمرد و اضافه کرد: جنایات روی داده در کربلا نه تنها بر ضد اسلام بلکه علیه انسانیت بود.

وی، سوگواری شیعیان را بعد از این همه سال بیانگر تجلیل آنها از شهدای کربلا عنوان و تصریح کرد: فضیلت حزن موجود در عاشورا وقتی افزون می‌شود که تحلیل و نگاه عمیق به این حادثه تاریخی عبرت‌آموز هم وجود داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شهدای عاشورا نه به روز تولد بلکه به روز شهادت که همان شخصیت آنها است شناخته می‌شوند، ادامه داد: مرگ عزت‌آفرین عاشوراییان روز تولد آنها محسوب می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به تلاش‌های بانیان فجایع عاشورا برای از بین بردن یاد و نام شهدای این نهضت، تصریح کرد:  جامعه بشری عاشوراییان را به نام عاشورا می‌شناسد و در حقیقت دلیل ماندگاری آنها عاشوراست.

رئیسی با تأکید بر وجود دین‌داری در فطرت بشریت، اضافه کرد: دین‌گریزی و عواقب ناشی از آن عواملی دارد.

وی، جهل را نخستین دلیل دین‌گریزی بشر دانست و تصریح کرد: جاهلان به دلیل نادانی نهفته در ذاتشان همواره سربازان لشکر دشمن هستند.

معاون اول قوه قضائیه، تقلید کورکورانه را دیگر دلیل دین‌گریزی افراد در جامعه اعلام کرد و افزود: تقلید اگر در امور کارشناسانه باشد مشکلی به وجود نمی‌آید ولی اغلب معضلات زمانی بروز می‌کند که این تقلید در امور دنیوی انجام می‌شود.

این مقام قضایی، مشکل تقلید اهل بحث و جلسه را گرایش به عرفان‌های نوظهور و کاذبی اعلام کرد که مهم‌ترین خصلت آن ترک واجبات دینی است.

رئیسی، عدم مسئولیت‌پذیری را دلیل سوم دین‌گریزی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دین مسئولیت‌هایی را متوجه انسان در قبال خود و دیگران می‌کند، افراد دین‌گریز به اسم آزادی درگیر اسیر نفس شده و در صدد فرار از چارچوب‌های دین هستند.

وی با اشاره به نقش انحراف خواص در دین‌گریزی برخی افراد جامعه اضافه کرد: افراد باید متوجه باشند که چرخش افراد نباید به حساب دین، انقلاب و ارزش‌های دینی گذاشته شود.

معاون اول قوه قضائیه با حساس خواندن برخی تصمیم‌گیری‌ها در زندگی گفت: حضور در کنار سیدالشهدا برای عاشوراییان یکی از این تصمیم‌گیری‌ها است که در تاریخ قابلیت تکرار دارد.

این مسئول، هواپرستی و هواخواهی را دیگر دلایل دین‌گریزی اعلام و تصریح کرد: برای پیشگیری از مبتلا شدن به این عوارض باید از نفس خود مراقبت کرد.

رئیسی، دوستان ناباب و لجاجت را دو دلیل دیگر برای دین‌گریزان اعلام و اضافه کرد: تجربه نشان داده که دوست ناباب در گرفتاری‌های افراد نقش مهمی داشته است.

وی، جریان وهابیت را حاصل لجاجت عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از گرفتار شدن در مشکات ناشی از دین‌گریزی باید به مکتب حسینی پناه برد.

معاون اول قوه قضائیه، زنجان را شهر شور و شعور حسینی نامید و افزود: مراسم‌های عزاداری زنجان به دلیل اخلاص تبدیل به الگو شده است.

انتهای پیام/73004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول