اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش گچساران برگزار می‌شود

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری شب‌های محرم در سالن وحدت گچساران

رئیس آموزش و پرورش گچساران از برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری شب‌های محرم در سالن وحدت گچساران خبر داد.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری شب‌های محرم در سالن وحدت گچساران

یدالله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از برگزاری مراسمات ویژه فرهنگی و هنری شب‌های محرم در سالن وحدت گچساران خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به برنامه‌های متنوع اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران برای ایام محرم اظهار کرد: این اداره در ایام محرم دو محور را دنبال می‌کند که توجه به گسترش فرهنگ حسینی در مدارس ویژه دانش‌آموزان از اهداف برگزاری این مراسم‌ها است.

وی با اشاره به حضور روحانیون در مدارس این شهرستان، ابراز داشت: در ایام محرم 10 روحانی اعزامی از سوی حوزه علمیه در کلاس‌ها و مراسمات صبحگاهی مدارس حضور دارند که دانش‌آموزان را بیش از پیش با حادثه کربلا و تاثیرات معنوی عاشورا آشنا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران از تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی در مدارس این شهرستان خبر داد و افزود: این هیئت‌ها ضمن توجه به فرهنگ امام حسین (ع) و فرهنگ حسینی به صورت هم‌زمان عزاداری و اصول حفظ عزاداری‌های سنتی را نیز احیا می‌کنند.

مرادی با اشاره به برگزاری برنامه ویژه برای کارکنان و دانش‌آموزان در سالن وحدت گچساران، افزود: این برنامه‌ها به مدت هشت شب در سالن وحدت و با یک طراحی نو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیان نکات مشخص عزاداری سنتی در قالب تعزیه و نمایش اشاره کرد و گفت: در این برنامه پس از قرائت زیارت عاشورا سخنرانی یک عالم روحانی لحاظ شده که در هر هشت شب یک روحانی انتخاب شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران با اشاره به اجرای نمایشی ترکیبی از هنر، عاطفه و تاریخ در این برنامه افزود: این نمایش به همت هنرمندان شهرستان گچساران اجرا می‌شود که مستندات تاریخی حادثه کربلا و اتفاقات بعد از آن تشریح می‌شود.

انتهای پیام/82009/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول