اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد

نصب ماشین فروش در 10 صنف شهر شیراز

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از نصب ماشین فروش در 10 صنف شهر شیراز به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی خبر داد.

نصب ماشین فروش در 10 صنف شهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد مومنی عصر امروز در سیزدهمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر از نصب ماشین فروش در داروخانه‌ها، مشاورین املاک، جواهر فروشی‌ها، آهن‌آلات، ماشین‌آلات اداری، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، رایانه و قطعات سخت‌افزاری، لوازم خانگی‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی و رستوران‌ها خبر داد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: به سبب آن که ارقام فروش در برخی اصناف به طور دقیق ثبت و ضبط نشده و محاسبه مالیات به سختی انجام می‌شود و به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی نصب ماشین فروش در 10 صنف شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با نصب این ماشین‌ها حقوق مردم در ثبات نرخ‌ها بیشتر رعایت شده و درآمدهای ارزش افزوده که بخش اعظم آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق می‌گیرد، افزایش می‌یابد.

مومنی ادامه داد: بر اساس قانون دو سال به سیستم مالیاتی فرصت داده شده است که تمام مراکز تجاری به ماشین فروش مجهز شوند تا بر اساس فروش واحدها، مالیات بر ارزش افزوده وصول شود.

دریافت مجوز استخدام 500 کارشناس

این مسئول در ادامه گفت: مجوز استخدام 500 کارشناس برای فعالیت در این اداره دریافت شده است که از این تعداد مجوز دریافت شده تاکنون 185 نفر در آزمون پذیرفته و گزینش شده‌اند.

به گفته وی، این افراد در شیراز به کارگیری شده و 40 درصد آنان در بخش ارزش افزوده مشغول به کار می‌شوند.

مومنی ادامه داد: از سود ناخالص داخلی کشور 8.6 درصد از بخش کشاورزی، 32.2 درصد از صنعت و 59 درصد از خدمات حاصل شده است که در استان فارس 17 درصد درآمد ناخالص از بخش کشاورزی، 18 درصد از صنعت و 68 درصد از خدمات است.

این مسئول اقتصادی خاطرنشان کرد: به سبب آنکه مالیات بر ارزش افزوده به مباحث عمرانی شهری رونق می‌دهد این موضوع مورد تاکید امور مالیاتی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 794 میلیارد تومان در فارس مالیات وصول شده که 77 درصد آن مالیات مستقیم و 23 درصد مالیات غیرمستقیم بوده است.

مومنی بیان کرد: هزینه جاری و عمرانی قابل پرداخت در سال گذشته 2.5 برابر وصول مالیات بوده و با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه که تاکید کرده هزینه‌های جاری باید از محل وصول مالیات تامین شود راه پر فراز و نشیب و مشکلی پیش رو داریم.

وی ابراز داشت: در هفت ماهه سال جاری 64.4 میلیارد تومان به شهرداری شیراز پرداختیم که نبست به ‌سال 91 افزایش چشمگیری داشته است.

مومنی در ادامه گفت: یکی از سالم‌ترین و موثرترین منابع تامین درآمد شهرداری منابع مالیات بر ارزش افزوده است که می‌تواند در نزولی کردن نرخ تورم نیز نقش ایفا کند.

وی همچنین بیان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری مجموع پرداخت به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان فارس 101 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول