اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تاکید کرد

لزوم تسهیل و روان‌سازی قوانین و بخشنامه‌ها‌ی مالیاتی

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان بر لزوم تسهیل و روان‌سازی قوانین و بخشنامه‌ها به ویژه در حوزه مالیاتی تاکید کرد.

لزوم تسهیل و روان‌سازی قوانین و بخشنامه‌ها‌ی مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بیست و یکمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان به منظور بررسی مشکلات و نحوه گسترش تعاملات بخش خصوصی با حوزه مالیاتی به میزبانی مدیرکل و معاون امور مالیاتی استان زنجان ظهر امروز در اتاق بازرگانی زنجان تشکیل شد.

در این نشست ابتدا رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان، با اشاره به شرایط نامتعارف اقتصاد کشور به لحاظ فشارها و تحریم‌های ظالمانه غرب و برخی بخشنامه‌های سختگیرانه برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر لزوم تسهیل و روان‌سازی قوانین و بخشنامه‌ها به ویژه در حوزه مالیاتی تاکید کرد.

غلامحسین جمیلی با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی موظف به پرداخت مالیات و ارائه گزارشات لازم به سازمان امور مالیاتی هستند، بر ضرورت فراهم ساختن زمینه‌های بیشتر خود اظهاری مؤدیان تاکید کرد.

وی در ادامه از نحوه محاسبه مالیات مؤدیانی که دفاتر آنها از سوی سازمان مالیاتی مورد قبول واقع نشده انتقاد و خواستار توجه به سوابق مالیاتی سنوات قبل در محاسبه بر مبنای علی‌الراس شد.

در ادامه هر یک از اعضای هیئت نمایندگان به تشریح دیدگاه‌های خود و مشکلات حوزه صنعت و مالیاتی پرداختند.

در این جلسه بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر مالیات بر صادرات از سوی سازمان مالیاتی کشور و ممانعت امور مالیاتی زنجان در صدور برگه‌های تشخیص مالیات بر صادرات تا زمان تعیین تکلیف قطعی و چگونگی حضور نمایندگان اتاق بازرگانی در هییت‌های حل اختلاف مالیاتی و ارتقای سطح کمی و کیفی آن برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن برای طرفین ضمن برخورداری و نزدیکتر شدن بر عدالت مالیاتی تاکید شد.

در پایان نیز مدیرکل سازمان امور مالیاتی ضمن تقدیر از زحمات اتاق بازرگانی و نقش‌آفرینی آن به بیان دیدگاه‌های سازمان متبوع خود و پاسخ به سئوالات مطرح شده پرداخت و به تشکیل جلسات مشابه در ماه‌های آتی تاکید کرد.

انتهای پیام/2308/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول