اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گلستان:

77 درصد وصولی درآمد استان گلستان از مالیات‎ها بوده است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گلستان گفت: در جمع وصولی درآمدهای استان گلستان 77 درصد آن مربوط به درآمدهای مالیاتی بوده است.

77 درصد وصولی درآمد استان گلستان از مالیات‎ها بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، داوود طبرسا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استانداری گلستان اظهار داشت: در سال جاری درآمد یکساله استان گلستان بیش از 211 میلیون تومان مصوب گردیده که نسبت به سال گذشته 31 درصد رشد را نشان می‎‎دهد.

وی ادامه داد: این رقم نسبت به وصولی سال گذشته که بیش از 165 میلیون تومان بوده است به میزان 28 درصد رشد داشته است.

طبرسا بیان کرد: در سال‎های اخیر مشاهده می‎شود که درآمد مصوب استان گلستان از سال 1384 تا سال جاری حدود 6/6 برابر شده است و درآمد مالیاتی استان نیز در این مدت 9/6 برابر شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گلستان خاطرنشان کرد: سهمیه استان گلستان حدود شش درصد کل مصوب استان‎های کشور است که با لحاظ 50 درصد سهمیه استان تهران حدود 24 درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش کشاورزی است.

طبرسا افزود: نبود بنگاه‎های اقتصادی قوی و از طرف دیگر معافیت‎های بخش کشاورزی و دامپروری و فعالیت‎های وابسته به آن و نبود بنگاه‎های اقتصادی مولد و مادر و از طرف دیگر معافیت‎های 10 ساله کارخانه‎های مستقر در شهرک‎های صنعتی استان این مبلغ به اقتصاد استان فشار وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بین استان‎های کشو استان گلستان رتبه بیست و پنجم را در میزان سهمیه مصوب درآمد با حجم شش دهم درصد اکل و رتبه پانزدهم در میزان رشد نسبت به سال گذشته را دارد.

 

82 درصد درآمد مصوب استان وصول شده است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گلستان تصریح کرد: از نظر وصولی استان رتبه بیست و پنجم را در میزان تحقق درآمد سال 1390 را داشته است و در سال 1391 با 102 درصد تحثث درآمد رتبه هفتم را در میزان رشد در این شاخص را کسب کرده است.

طبرسا اضافه کرد: همچنین در استان گلستان رتبه پانزدهم را در میزان رشد 28 درصدی وصولی نسبت به سال قبل را داشته است.

وی عنوان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری از مبلغ بیش از 123 میلیون تومان مصوب درآمدها بیش از 101 میلیون تومان معادل 82/5 درصد وصول گردیده است.

وی گفت: این رقم نسبت به هفت‎ماهه سال گذشته به میزان 13 درصد رشد را نشان می‎دهد و استان گلستان در این مدت مبلغ 21 میلیون تومان نسبت به مصوب هفت ماهه مسری وصولی دارد.

طبرسا بیان کرد: از مبلغ بیش از 101 میلیون تومان وصولی مبلغ 78 میلیون تومان آن معادل 77 درصد درآمدهای مالیاتی و 23 درصد آن مربوط به سایر درآمدها است که در کل تا به حال 48 درصد درآمد مصوب یکساله وصول شده است.

وی افزود: حدود 76 درصد درآمدهای مالیاتی استان محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

طبرسا در پایان ابراز داشت: در این بین بیشترین سهم به مالیات بر درآمد و کمترین به مالیات بر ثروت تعلق دارد.

 

انتهای پیام/83004/ط

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول