اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

بررسی 4 هزار و 200 پرونده مالیاتی در هیئت‌های حل‌اختلاف اصفهان

رئیس مجمع امور صنفی استان اصفهان از بررسی بیش از 4 هزار و 200 پرونده مالیاتی در هیئت‌های حل‌اختلاف مالیاتی استان اصفهان طی 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

بررسی 4 هزار و 200 پرونده مالیاتی در هیئت‌های حل‌اختلاف اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی شامگاه یک‌شنبه در نشست مشترک نمایندگان دادگستری، سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل‌اختلاف مالیاتی اظهار کرد: در6  ماهه نخست امسال بیش از 4 هزار و 200 پرونده در هیئت‌های حل‌اختلاف مالیاتی استان اصفهان بررسی شده  که تنها هفت درصد از این پرونده‌ها سبب رفع تعرض مودیان مالیاتی شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی هر اتفاقی که سبب تولید بیشتر و تسریع در رفع مشکلات تولید‌کنندگان شود، به طور قطع به نفع مردم است.

رئیس مجمع امور صنفی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد و 5 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند که به این آمار اضافه می‌شوند و کار‌آفرینان باید برای این افراد اشتغال‌زایی کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه وظیفه هیئت‌های حل‌اختلاف مالیاتی، قضاوت است، اضافه کرد: این هیئت‌ها به اجرای هر چه صحیح‌تر قانون کمک می‌کنند و سبب روشن شدن بسیاری از مشکلات مالیاتی استان اصفهان می‌شوند.

سهل آبادی با بیان اینکه اعضای اتاق بازرگانی مستقر در این هیئت‌ها هرگز به دنبال تضییع حق دولت نیستند، تاکید کرد: اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد یک زبان مشترک در این زمینه است تا هیئت‌ها بیشتر با هم هماهنگ شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی برای اجرای هر چه بهتر وظایف این شورا‌ها بهترین همکاری را با اتاق بازرگانی استان داشته است، ادامه داد: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و بخش خصوصی اصفهان وجود دارد، اما شرایط گرفتن مالیات نباید به صورتی باشد که تنها یک سری افراد خاص مالیات بپردازند و افرادی که مالیات پرداخت نمی کنند، از زیر ذره بین خارج شوند.

رئیس مجمع امور صنفی استان اصفهان تصریح کرد:  استان اصفهان در چند سال گذشته به میزان بسیاری عقب افتاده و پول‌های بسیاری به عنوان مالیات پرداخت کرده، اما متناسب با آن بودجه‌ای به سمت استان بازنگشته، در حالی که استان اصفهان می‌تواند بیشترین سهم را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از ابتدای امسال تاکنون حدود 608 جلسه هیئت اختلاف مالیاتی برگزار شده که به نسبت سال گذشته 150 جلسه بیشتر برگزار شده است.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول