اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری استان اصفهان:

تحقق عدالت مالیاتی از رسالت‌های هیئت‌های حل‌اختلاف است

معاون قضایی دادگستری استان اصفهان گفت: تحقق عدالت مالیاتی و دستیابی دولت به حقوق قانونی خود و دریافت مالیات از مودیان مالیاتی در حدود ضوابط و مقررات به عنوان رسالت‌های سازمانی هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی است.

تحقق عدالت مالیاتی از رسالت‌های هیئت‌های حل‌اختلاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمد حسینی در نشست مشترک نمایندگان دادگستری، سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل‌اختلاف مالیاتی اظهار کرد: پیش‌بینی کمیسیون‌ها، هیئت‌ها و نهاد‌های شبه‌قضایی در قانون یکی از مظاهر مردم‌سالاری در ایران است که به نوعی کار‌ها، امور و اختلافات ناشی از اختلافات صنفی را پیگیری و در راستای رفع آن تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: این هیئت‌ها مرکب از افراد مرتبط با مسئله، سازمان‌ها و ادارات درگیر با موضوع و حضور عضو سومی که متناسب با طبع کار دستگاه قضایی از قضات دستگاه‌های قضایی است، انتخاب می‌شوند.

معاون قضایی دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: سازمان‌های نظام پزشکی، نظام مهندسی، سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، تخلفات ساختمانی شهرداری‌ها و اداره کار و امور اجتماعی بخشی از ادارات و نهاد‌هایی هستند که از نهاد‌های شبه‌قضایی بهره می‌برند.

وی وظیفه سازمانی هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی را تحقق عدالت مالیاتی و دستیابی دولت به حقوق قانونی خود و دریافت مالیات از مودیان مالیاتی در حدود ضوابط و مقررات دانست و اضافه کرد: دادگستری استان اصفهان تلاش می‌کند تا اعضای قضایی این هیئت‌ها را از قضات شاخص دادگستری انتخاب کند که به صورت معمول این افراد از قضات تجدید‌نظر استان انتخاب می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه مسئله مالیات و حل‌اختلاف بین سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیاتی به طور مستقیم با مسائل اجتماعی در ارتباط است، تاکید کرد: همچنین باید با جلسات منظم و مستمر بین مودیان مالیاتی و نمایندگان آنها، اعضای اتاق بازرگانی، قضات دادگستری و اعضای سازمان امور مالیاتی این مسائل را پیگیری و رفع کرد.

وی بر لزوم حفظ عزت و احترام این هیئت‌ها تاکید کرد و افزود: این هیئت‌ها قائم مقام‌های محکمه و شعب قانونی دادگستری هستند و محکمه نیز از احترام و تقدس بالایی برخوردار است.

معاون قضایی دادگستری استان اصفهان گفت: تعصبات صنفی و سازمانی در این هیئت‌ها قابلیت ورود ندارند و با وجود اینکه از یک جایگاه اداری و سازمانی برخوردار هستند، یک جایگاه معنوی بالایی نیز دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/2301/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول