اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان آمارگیری ویژگی‌های خانه روستایی در اردبیل

بیش از 5000 واحد مسکن روستایی آمارگیری شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از پایان آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی با جمع‌آوری اطلاعات از پنج هزار و 300 واحد مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد.

بیش از 5000 واحد مسکن روستایی آمارگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در مراسم پایانی آمارگیری ویژگی‌های خانه روستایی در اردبیل اظهار داشت: در این آمارگیری که از 20 مهرماه آغاز شده بود، آمارگیران ما با مراجعه به درب منازل روستائیان در 287 آبادی در سطح استان اردبیل سعی کردند سه پرسشنامه تدارک دیده شده را با دقت نظر خاص پر کرده و اطلاعات مربوطه را وارد کنند.

وی تصریح کرد: این طرح که بعد از یک ماه امروز به پایان رسید اطلاعات خوب و مفصلی از ویژگی‌های مسکن روستایی اعم از نوع مصالح، مقاوم‌سازی و زیباسازی خانه‌های روستائیان با بهره‌گیری از اصول فنی و مهندسی به دست آمده که قطعاً این اطلاعات که از پنج هزار و 300 واحد جمع‌آوری شده در اجرای طرح‌های مختلف روستایی کارساز است.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا پایان امسال اطلاعات جامع و کاملی از این آمارگیری را احصا کنیم تا بتوانیم از آن در اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در این طرح بیش از 30 نفر از آمارگیران با همراهی و پشتیبانی تیم‌های نظارتی سعی کردند در مدت یک ماه با سرکشی به 287 روستا اطلاعات جامعی را جمع‌آوری کنند، اضافه کرد: امیدواریم سومین آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی ثمرات و نتایج مفید و مؤثری را به همراه داشته باشد تا بهتر بتوانیم زمینه و بستر بهره‌گیری از این تجربیات را در توسعه ساخت و سازها و اقدامات لازم در این زمینه انجام دهیم.

وی بیان کرد: این طرح در روستاهای بالای 20 خانوار سکنه دائم انجام شد که آمارگیران سعی کردند پرسشنامه‌های تهیه شده را با مراجعه به درب منازل پر کنند و ما بتوانیم در مورد ویژگی‌های مسکن روستایی و شناخت آنها اطلاعات لازم را به دست آوریم.

انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان نیر در جمع اهالی چند روستا به اجرای طرح هادی در 20 روستای بالای 20 خانوار نیر اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین اعتبار اجرای طرح هادی در این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

میر فخرالدین زاهد با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای این شهرستان، خواستار نظارت جدی بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دهیاران و اعضای شورای شهر برای جلوگیری از این پدیده نامناسب شد.

وی در پایان یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه با تأمین اعتبار مناسب هم در اجرای طرح هادی و هم بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی اقدامات لازم صورت گرفته و بستر توسعه همه‌جانبه بهتر فراهم می‌آید.

انتهای پیام/62001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول