اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 20 مهر تا 20 آبان ماه امسال صورت می‌گیرد

اجرای طرح آمار‌گیری مسکن روستایی در 314 روستا در اصفهان

معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: طرح آمار‌گیری مسکن روستایی از 20 مهرماه تا 20 آبان‎ماه به مدت یک ماه در 314 روستا در شهرستان اصفهان اجرا می‎شود.

اجرای طرح آمار‌گیری مسکن روستایی در 314 روستا در اصفهان

محسن قوی‎بیان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پس از اتمام باز‌سازی خرابی‎های زلزله‎ای در زنجان، رویکرد دولت به سمت ساخت ‎و ساز اصولی و مقاوم‎سازی رفت، اظهار کرد: از سال 72 تا 82 برنامه‎ها برای آشنایی مردم و فرهنگ‎سازی اصولی‎سازی بوده و برای تدوین برنامه نیاز به نخستین طرح ارائه ویژگی‎هایی از مسکن روستایی بوده که در سال 82 انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس طرحی که در سال 82 انجام شد، دو میلیون واحد مسکونی فرسوده در روستا‌های ایران وجود دارد، اضافه کرد: براساس این طرح در دو برنامه پنج ساله سوم و چهارم دولت هر ساله نسبت به ارائه وام به 200 واحد مسکونی روستایی اقدام کرده است تا طی 10 سال دو میلیون واحد مسکونی باز‌سازی شوند که از سال 84 با عنوان طرح ویژه به‌سازی مسکن روستایی اجرایی شد.

معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح آمار‌گیری از لحاظ کمی و کیفی هر پنج سال یکبار از برنامه‎های دیگر دولت بوده که دومین طرح آمار‌گیری در سال 87 اجرا شد که مربوط به تعداد واحدهای مسکونی ساخته و مورد‌ نیاز بوده است.

وی با بیان اینکه امسال سومین طرح آمارگیری کمی و کیفی مسکن روستایی اجرا می‎شود، ادامه داد: این طرح از 20 مهرماه تا 20 آبان‎ماه به مدت یک ماه در 314 روستا در شهرستان اصفهان با برداشت 12 هزار و 233 نمونه اجرا می‎شود.

قوی‎بیان تاکید کرد: طرح آمارگیری کمی و کیفی توسط شش نفر آمار‌گیر، هشت نفر کارشناس آمار‌گیر، هشت نفر بازبین، دو نفر کارشناس بازبین به همراه دو نفر کارشناس مسئول اجرا و جانشین مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود و در مجموع یک تیم 50 نفره این طرح را هدایت می‎کند و اکنون نیز در مرحله آموزش است.

وی با بیان اینکه اعلام نتایج به‎صورت شهرستانی به عنوان حسن آمارگیری امسال است، افزود: در دوره‎های گذشته نتایج به صورت استانی بوده، اما امسال اعلام نتایج به‎صورت شهرستانی بوده  و به این دلیل قدرت برنامه‎ریزی ما بیشتر شده و دفترچه‎های آن در حوزه شهرستانی صادر می‎شود.

معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نتیجه این آمارگیری به صورت کتابچه‎ای طی هشت یا 9 ماه آینده اعلام می‎شود که براساس آن مشخص می‎شود که در روستاهای شهرستان اصفهان چند مورد آسیب‎پذیر وجود دارد، گفت: براساس آن می‎توان برنامه‎ریزی کرد تا اعتبارات بیشتری برای رفع مشکلات آن در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: انجام این طرح می‎تواند برای برنامه‎ریزی آینده مسکن روستایی موثر باشد و وضعیت مسکن و عمران در روستاها را مشخص می‎کند تا در نتیجه آن برنامه‎ریزی هدفمندتری انجام شود.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول