اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک:

پیشگیری مهمترین اصل در توسعه جامعه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک بر پیشگیری اولیه به عنوان مهمترین اصل در جلوگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

پیشگیری مهمترین اصل در توسعه جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی ظهر امروز در نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دانش آموزان و عوامل اجرایی مدرسه، با تأکید بر پیشگیری اولیه که مهم‌ترین اصل در جلوگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش فراگیرترین نهاد فرهنگی، تربیتی کشور تلقی می‌گردد چرا که آحاد مردم به نوعی با مدارس در تعاملند و لذا بخش سنگینی از حرکت جامعه نسبت به سایر نهادها بر دوش مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به شناسایی به هنگام آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان افزود: شناسایی کردن خطرات و رفتارهای پرخطری که سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان را در محیط  مدرسه تهدید می‌کند سبب جلوگیری از مسائل و معضلات در مدارس و در محیط خانه خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های دانش آموزان، اضافه کرد: در این طرح آموزش‌ها به صورت فردی و گروهی و براساس نیازهای واقعی آموزشی خانواده‌ها و دانش‌آموزان در رده‌های مختلف سنی برگزار میشود.

توکلی با تأکید بر تعالیم اسلامی گفت: برنامه‌ریزی مناسب و به موقع می‌تواند گامی موثر در اجرای برنامه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌ها و امکانات را فراهم آورد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک گفت: اجرای برنامه‌های کلان و خرد مبتنی بر آموزش و فرهنگ‌سازی در مقاطع مختلف تحصیلی باعث می‌شود در پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی بسیار کمک کند.

توکلی در پایان سخنان خود در این نشست که با حضور دادستان شهرستان بستک، کارشناس حراست آموزش و پرورش، کارشناس تربیت بدنی و بهداشت و سلامت آموزش و پرورش و دانش آموزان برگزار شد، گفت: آگاه‌سازی و شناخت آسیب‌ها برای دانش‌آموزان در پیشگیری از معضلات اجتماعی بسیار حائز اهمیت است چرا که اصلاح جامعه از انحرافات و آسیب‌ها نیازمند تدبیر است و می‌باید جوانان را یاری کرد تا به دور از آسیب‌ها و کجروی‌ها، به سلامت راهی سرنوشت شوند.

انتهای پیام/88006/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول