اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

توقیف بیش از 400 خودرو تره‌بار و اغذیه فروش غیرمجاز در شیراز

فرماندار شیراز از توقیف بیش از 400 خودرو تره‌بار و اغذیه فروش در سطح شهر شیراز از زمان اجرای طرح جمع‌آوری این‌گونه خودروها خبر داد.

توقیف بیش از 400 خودرو تره‌بار و اغذیه فروش غیرمجاز در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین‌کلاه اظهار داشت: طرح جمع‌آوری و توقیف خودروهای تره‌بار فروش و اغذیه فروش غیرمجاز از ابتدای مرداد ماه سال جاری به اجرا در آمد و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط با عزمی راسخ هم‌چنان به اجرای آن ادامه می‌دهند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز ادامه داد: وضعیتی که در گذشته شاهد آن بودیم هرگز زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی نبود و تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند برای سر و سامان دادن به این نا‌بهنجاری‌ها در سطح شیراز و ورودی‌های شهر همچنان به اجرای این طرح ادامه دهند.

زرین‌کلاه تصریح کرد: افرادی که در جریان این طرح خودروهایشان توقیف شد، با تغییر کاربری وسایل نقلیه اقدام به فروش میوه و تره‌بار، غذای آماده از جمله ساندویچ، سمبوسه و … می‌کردند که هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت نداشتند و این پدیده نابهنجار روز به روز در حال گسترش بود.

وی افزود: فعالیت این‌گونه افراد علاوه بر آنکه موجب سد معبر، بروز ناامنی و درگیری‌های مختلف، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و ... بود، به یک تهدید جدی بهداشتی برای شهر تبدیل شد، به طوری‌که در صورت بروز مشکل برای شهروندان در این زمینه امکان یافتن مقصر برای مسئولان وجود نداشت.

فرماندار شیراز با تاکید بر لزوم ادامه این طرح بیان کرد: افرادی که اقدام به فروش تره بار و مواد غذایی به این‌گونه می‌کنند باید قانون را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و با مراجعه به اتحادیه‌ها و یا سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز با طی کردن مسیر قانونی و تهیه و در اختیار گرفتن مکان مجاز و بهداشتی با اخذ جواز کسب نسبت به فعالیت خود اقدام کنند، چراکه دست‌فروشی و سد معبر در کنار خیابان‌های اصلی شهر هرگز زیبنده نام و آوازه شیراز نیست.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز بیان کرد: هر فردی که قصد دارد اقدام به فروش کالا کند باید از قانون اصناف پیروی کرده و ما اجازه نخواهیم داد افراد با دور زدن قانون و فرصت‌طلبی امنیت روانی و بهداشتی مردم و حقوق به حق اصناف را تهدید کنند.

وی افزود: در اجرای طرح جمع‌آوری وانت‌بارهای فروشنده تره‌بار و مواد غذایی از سطح شهر شیراز 9 تیم متشکل از نیروی انتظامی، پلیس راهور شیراز، شهرداری شیراز و مرکز بهداشت شهرستان اقدام به جمع‌آوری دست‌فروشان مواد غذایی و توقیف خودرو‌های آن‌ها کردند و در این راستا تاکنون 399 خودرو تره‌‌بار فروش و 38 خودرو اغذیه فروش توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

فرماندار شیراز با تقدیر از حمایت دستگاه قضایی از این طرح اضافه کرد: دستگاه قضایی نیز با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی، به حمایت از طرح جمع‌آوری دست‌فروشان مواد غذایی و میوه و‌ تره بار پرداخت به طوری‌که موانع برای توقیف خودرو این‌گونه افراد از سر راه برداشته شد.

زرین‌کلاه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر و دقیق‌تر دستگاه‌های متولی بر قیمت‌های بازار گفت: تفاوت قیمت میوه و تره‌بار و اجناس نباید به حدی باشد که شهروندان خرید از وانت‌بارها را بر خرید از مغازه‌ها ترجیح دهند.

به گزارش فارس، با وجود تماس‌های مکرر شهروندان و اطلاع‌رسانی آنان در مورد مراکز غیربهداشتی تهیه و توزیع و یا نگه‌داری مواد غذایی به ویژه در مجتمع‌های مسکونی و انبارهای غیرمجاز برای این منظور، و طی مراحل مختلف بازدید و اخطار و ... از جانب دستگاه‌هایی که بهداشت این شهر را بر عهده دارند، ضعف قانون و در مواقعی سکوت قانون در این زمینه تمام زحمات و وقت‌گذاری‌های شهروندان را به هیچ و پوچ مبدل می‌کند و دیدگاه‌های غیرتخصصی در زمینه بهداشت در برخی از مراجع صدور حکم، ایجاد ناامیدی و یاس در افرادی را می‌کند که احساس مسئولیت دارند و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر خود پایبند و استوار هستند.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول