اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بابل:

شرایط بهداشتی مدارس بابل مناسب نیست

مدیر آموزش و پرورش بابل با اشاره به اینکه شرایط و وضعیت بهداشتی مدارس بابل مناسبت نیست، از کمبود اعتبارات برای اطلاع‌رسانی مسائل بهداشتی در میان دانش‌آموزان خبرداد.

شرایط بهداشتی مدارس بابل مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، عیسی لطیفی صبح امروز در همایش روز جهانی دیابت در سالن امام خمینی(ره) معاونت بهداشتی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهارداشت: ما به عنوان مسلمان مترقی و متدین که دارای کامل‌ترین دین هستیم باید از آموزه‌هایی که امام حسین (ع) در روز عاشورا به ما آموخت درس بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: دغدغه همه دستگاه‌های اجرائی سلامت آحاد مردم به ویژه دانش‌آموزان است زیرا آموزش و پرورش با همه نهادها مرتبط بوده و اکثر آسیب‌های اجتماعی که متوجه جامعه است از جمله سرطان، دیابت و اعتیاد به آموزش و پرورش و مدرسه بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توان فضا و کشوری ایده‌آل داشت که امکانات مناسب برای اطلاع‌رسانی فراهم باشد، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که طرح بومی و اسلامی شدن آموزش به جای آموزش اروپایی مطرح شد به آموزش، درمان، بهداشت و ورزش توجه ویژه شده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های موجود، ناشی از عدم تحرک فرزندان ماست، گرچه در مدارس ورزش صبحگاهی اجرا می‌شود اما تنها برای شادابی آنی دانش‌آموزان بوده و قادر نیست سموم بدن آنها را دفع کند و متاسفانه مدارس ما دارای فضای مناسب ورزشی نیستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار دانش‌آموز بابلی تنها از دو سالن ورزشی بهره‌مند هستند، افزود: بسیاری از مدارس استاندارد لازم برای اقدامات ورزشی را نداشته و 72 مدرسه غیرانتفاعی بابل فاقد فضای ورزشی مناسب هستند.

لطیفی با اشاره به اینکه برای 130 نفر دانش‌آموز ژاپنی 50 هزار متر زمین ورزشی در مدرسه مهیاست، تصریح کرد: 10 درصد دانش‌آموزان بابلی در 72 مدرسه غیرانتفاعی که بیش از 10 هزار نفر را شامل می‌شود فاقد زمین ورزشی هستند.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: چهار درصد دانش‌آموزان بابلی دچار بیماری دیابت هستند که در سنین 10 تا 12 سالگی به آن مبتلا شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه معلمان ما در رشته‌های خاصی تحصیل کرده و قادر نیستند بسیاری از اطلاعات لازم را که دانش‌آموزان باید بدانند را در اختیارشان قرار دهند.

لطیفی متذکر شد: به ازای هر 750 دانش‌آموز بابلی یک مربی بهداشت فعالیت دارد که ممکن است حتی رشته اصلی او نبوده  و تنها کاردان بهداشتی باشد که با استاندارد جهانی فاصله دارد.

این مسئول افزود: در روستاهای بابل نیز هنوز مدارس قابل توجهی حتی یک مربی بهداشت هم ندارند و مراکز بهداشتی به این مدارس سرکشی می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: یکی از جنبه‌های فعالیت آموزش و پرورش، آموزش نیروی انسانی است، معلمان بهداشت و مشاورین ما کاملا آمادگی دارند اطلاعات را از مراکز بهداشتی دریافت و به دانش‌آموزان انتقال دهند که کم هزینه‌ترین راه حل ممکن در شرایط فعلی است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت بهداشتی بابل در شان مردم بابل نیست، اظهارداشت: مدارس ما آمادگی آموزش لازم را داشته و متخصصین بهداشت می‌توانند برای آموزش به مدارس ما اعزام شوند.

لطیفی گفت: ما موفق نخواهیم شد مگر اینکه آموزش را از مدارس آغاز کنیم بدون مدارس منبرها، سمینارها و همایش‌ها پاسخ نمی‌دهد، کسانی که تخصص و تعهد خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و ارائه خدمات نکنند مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/86009/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول