اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر عنوان کرد

توصیه‌های بهداشتی شبکه بهداشت خرمشهر برای تهیه و توزیع نذورات

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر برای تهیه نذورات در ایام محرم، توصیه‌های بهداشتی را به شهروندان یادآور شد.

توصیه‌های بهداشتی شبکه بهداشت خرمشهر برای تهیه و توزیع نذورات

فرشید بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: هرگونه پخت و پز باید در مکان‌هایی که دارای حداقل شرایط بهداشتی و مورد تائید مرکز بهداشت است صورت گیرد.

وی افزود: مواد غذایی باید حتما سالم و بهداشتی و ترجیحا از مواد غذایی بسته‌بندی که مورد تائید وزارت بهداشت است استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح کرد: از نمک‌های بسته‌بندی شده دارای مجوز بهداشتی و آرم استاندارد در تهیه پخت غذا و مصرف روی سفره‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه در هنگام توزیع غذا از راه رفتن افراد توزیع کننده غذا از روی سفره‌ها جلوگیری شود، گفت: از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت) خودداری شود.

بهشتی ادامه داد: در صورت الزام به نگهداری بیشتر از دو ساعت باید مواد غذایی پخته شده در دمای زیر چهار درجه و یا بالای 60 درجه سانتیگراد استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با اشاره به اینکه از نگهداری مواد غذایی خام و پخته در مجاورت (در داخل یخچال و یا سردخانه) خودداری شود گفت: در صورت توزیع سبزی و سالاد، سالم‌سازی آنها الزامی‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه آب آشامیدنی باید مورد تائید مقامات بهداشتی باشد اضافه کرد: تهیه و نصب وسایل اطفای حریق به‌منظور کنترل و جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی الزامی است.

وی تصریح کرد: نسبت به جمع‌آوری وسایل و تجهیزات مشترک از جمله چادر نماز، حوله و غیره به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های پوستی اقدام شود.

بهشتی خاطرنشان کرد: شست‌وشو و گندزدایی مستمر ظروف چندبار مصرف که برای توزیع چای و مواد غذایی گرم استفاده می‌شود صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: در صورت استفاده از ظروف یک‌بار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی (برپایه نشاسته ذرت) استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر بیان کرد: ضمن رعایت نظافت، شست‌وشو و گندزدایی مستمر سرویس‌های بهداشتی نسبت به نصب سیستم لوله‌کشی مایع دستشویی اقدام شود.

وی با بیان اینکه زباله‌های تولید شده به صورت بهداشتی جمع‌‌آوری، انتقال و دفع شود اظهار کرد: توزیع آب، شربت و یا شیر در بین دسته‌های عزاداری و یا در مراسم با لیوان یک‌بار مصرف صورت گیرد و از فرو بردن لیوان و یا پارچ به داخل ظروفی که آب و شربت داخل آنها شده است جلوگیری شود.

بهشتی ادامه داد: ذبح و قربانی احشام در جلوی دسته‌های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد به نحوی که خونابه پخش نشود.

وی در پایان عنوان کرد: همه افرادی که قصد توزیع نذورات را دارند باید با هماهنگی مسئولان و هیئت‌های امنای مساجد و تکایا نسبت به دریافت مجوز بهداشتی از مرکز بهداشت محل اقدام کنند.

انتهای پیام/72001/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول