اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خبر داد

گسترش مناسبات تجاری زنجان و بنگلادش

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: مناسبات تجاری زنجان و بنگلادش گسترش پیدا می‌کند.

گسترش مناسبات تجاری زنجان و بنگلادش

غلامحسین جمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به منظور بهبود وضعیت تراز تجاری کشور بنگلادش با ایران، سفیر این کشور «خندکار عبدالستار» با رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان دیدار کرد.

وی با اشاره به وضعیت استان زنجان تصریح کرد: زنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در میان تجار و بازرگانان بنگلادش ایفا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به آمار موجود، سطح مبادلات تجاری زنجان و بنگلادش را صفر دانست و ابراز امیدواری کرد؛ این سفر بتواند زمینه‌های مناسب در راستای گسترش روابط تجاری بین تجار زنجان و بنگلادش را فراهم کند.

جمیلی مهم‌ترین مزیت صادراتی استان را سرب، روی و مس عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تولید 75 درصد سرب و روی کشور، زنجان می‌تواند نقش مهمی در صادرات این محصول به کشور بنگلادش داشته باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین معادن سنگ‌های تزئینی با توجه به نیاز و واردات کشور بنگلادش می‌تواند از تجارت‌های قابل اتکا طرفین باشد.

وی صنایع نساجی و الکتریکی را از جمله مزیت‌های نسبی استان دانست و تاکید کرد: زنجان به لحاظ صنعت نساجی و الکتریکی جایگاهی ویژه در کشور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان هدف از سفر سفیر بنگلادش به زنجان را گسترش روابط دوجانبه بین ایران و بنگلادش ذکر کرد و افزود: سعی می‌شود روابط بین دو کشور گسترش یابد.

جمیلی کشور بنگلادش را در صنعت دارویی و پوشاک بسیار فعال دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بنگلادش باید در بخش پوشاک با تجار زنجان وارد مذاکره شوند و کارخانه‌ای در این زمینه در زنجان تاسیس کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به وجود تعرفه‌های بالا برای واردات پوشاک خواستار تهیه مواد اولیه تولید پوشاک از کشور بنگلادش شد.

شایان ذکر است، سفیر کشور بنگلادش در سفر دو روزه خود به استان زنجان، از چند واحد صنعتی فعال استان و همچنین بناهای تاریخی زنجان بازدید کرد.

انتهای پیام/73006/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول