اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه مالزی:

80 درصد تجارت‌ها در 10 سال اول فعالیت خود شکست می‌خورند

یک استاد دانشگاه مالزی گفت: بر اساس آمارها 80 درصد تجارت‌ها در 10 سال اول فعالیت خود شکست می‌خورند و شرکت‌هایی که بیش از پنج سال در فعالیت‌های اقتصادی حضور مداوم داشته باشند می‌توانند ادامه حیات دهند.

80 درصد تجارت‌ها در 10 سال اول فعالیت خود شکست می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، پروفسور محمد نور بن اسماعیل در سمینار آموزشی استراتژی مدیریت کسب‌ و کار در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق اصفهان اظهار کرد: مدیریت راهبُردی تلاش می‌کند که سازمان را از یک نقطه به نقطه بالاتر ارتقا دهد.

وی نگاه از بیرون به بنگاه اقتصادی را یکی از موارد قابل‌توجه در ساختار مدیریتی یک بنگاه دانست و گفت: فرصت‌های بیرونی بسیاری برای بنگاه وجود دارد که باید مدیریت از آن اطلاع داشته باشد.

وی در ادامه به معرفی نظریه «قایق» در سازمان‌های اقتصادی پرداخت و گفت: قایق به عنوان یک وسیله حمل‌ و نقل در مسیرهای مختلف شناخته می‌شود، هدف از ساخت قایق رفتن به مقصدهای متفاوت است و یک سازمان مانند قایق با اهداف متنوعی روبروست، زیرا اهداف هر روز تغییر می‌کنند همان‌گونه که مقصدهای قایق هر روز تغییر می‌کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تمام افراد قایق یک صندلی و یک پارو دارند،از همه انتظار می رود که پارو بزند، ممکن است یک عده پارو نزنند که باید از قایق پیاده شوند و یک عده هم نمی‌گذارند بقیه پارو بزنند باید تعویض شوند.

وی در ادامه گفت: در این نظریه تاکید شده به جای شکایت از مشکلات باید راه‌حل‌های جدید برای عبور از مشکلات اندیشیده شود، متأسفانه به جای اینکه به دنبال راه‌حل‌ها باشیم به دنبال مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: براساس آمارها 80 درصد تجارت‌ها در 10 سال اول فعالیت خود شکست می‌خورند و شرکت‌هایی که بیش از پنج سال در فعالیت‌های اقتصادی حضور مداوم داشته باشند می‌توانند ادامه حیات دهند.

وی تصریح کرد: برای موفقیت در عرصه تجارت نقاط قوت سازمان باید حفظ شود، زیرا هر تجارت براساس نقاط قوت یک سازمان شکل می‌گیرد.

وی جهانی شدن شرکت‌های تجاری را یک لازمه برای حضور در عرصه تجارت عنوان کرد.

وی با اشاره به تجربه ژاپن در فرایند توسعه گفت: این کشور در رکود کامل به سر می‌برد و با اتخاذ تصمیمات منطقی و صحیح توانست از رکود به توسعه دست پیدا کند.

نور محمد تصریح کرد: اطراف یک بنگاه اقتصادی را دایره‌ای از مشکلات و تهدیدات احاطه کرده است و باید با مدیریت راهبُردی این مشکلات را برطرف کنید.

وی تاکید کرد: یک بنگاه اقتصادی باید ابتدا بداند کجا هست و کجا می‌خواهد برسد و به چه ابزاری نیاز دارد.

وی افزود: مدیریت عملکرد باید ارزیابی کند که آیا سازمان بر مسیر هدف حرکت می‌کند.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول