اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر تجارت آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت تاکید کرد

الگوبرداری مطلوب از کشورهای موفق در تجارت خارجی

مدیرکل دفتر تجارت آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: باید از عملکرد کشورهایی که در توسعه تجارت خارجی موفق هستند به شکل مطلوب الگوبرداری شود.

الگوبرداری مطلوب از کشورهای موفق در تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا عباسقلی ظهر امروز در سومین میز کشوری ترکیه که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: کشورهای زیادی در بحث توسعه تجارت خارجی موفق بوده‌اند که باید از روش‌ها و راهبردهای آنها الگوبرداری شود.

وی با اشاره به اینکه ترکیه یکی از کشورهای موفق در مقوله تجارت خارجی قلمداد می‌شود، افزود: توسعه روند خصوصی‌سازی، حذف دیوان‌سالاری و تسهیل مقررات تجاری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی به صنایع صادرات‌گرا از ویژگی‌های نظام اقتصادی ترکیه قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: دسترسی آسان به بازارهای اروپا، موفقیت شرکت‌های این کشور در نفوذ به بازارهای کشورهای مشترک‌المنافع، تغییر ساختار صنعتی و متنوع شدن تولیدات این صنایع از مختصات دیگر اقتصاد این کشور به شمار می‌رود.

عباس‌قلی برخورداری ترکیه از 20 منطقه آزاد کارآمد و فعال، برخورداری از سیستم حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی، موقعیت خاص ترانزیتی در حوزه بالکان را از جمله علل موفقیت این کشور در تجارت خارجی عنوان کرد.

 مدیر دفتر تجارت آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: ترکیه با اجرای برنامه‌های اصلاحات اقتصادی با همکاری سازمان بین‌المللی پول به تدریج در مسیر اقتصاد باز حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شناخت نظام اقتصادی کشورهای شریک و رقیب اظهار داشت: باید برای شناخت نقاط ضعف و قدرت کشورهای مختلف گام برداشته شود تا به این ترتیب تعامل‌های سازنده‌ای شکل گیرد.

انتهای پیام/61002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول