اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پست کردستان خبر داد

رشد 134 درصدی تجارت الکترونیک در کردستان

مدیرکل شرکت پست کردستان از رشد 134 درصدی تجارت الکترونیک در استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

رشد 134 درصدی تجارت الکترونیک در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فاتح احمدی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سیستم پست تلفنی در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر 243 نیروی خدوم در ادارات تابعه شرکت پست کردستان مشغول به فعالیت بوده و در مجموع 216 واحد شهری و 243 واحد روستایی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 15 میلیون و 390 هزار مرسوله پستی در کردستان جابه‌جا شد و این روند با رشد 57 درصدی در سال‌جاری از لحاظ وزن ترافیک صادره نیز همراه بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر نیز شاهد نگاه ویژه مردم کردستان به مبحث تجارت الکترونیک از طریق سایت معتبر شرکت پست بوده‌ایم و طی شش ماهه نخست امسال نیز با رشد 134 درصدی خرید و فرش اینترنتی از درگاه استانی مواجه شده‌ایم که در مقایسه با رشد 90 درصدی کشور از میانگین بالاتری برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون 19 فروشگاه کردستانی در قالب 10 هزار فروشگاه معتبر کشوری در مبحث تجارت الکترونیک به مخاطبان سایت رسمی شرکت پست خدمات ارائه می‌کنند و به صورت روزانه بیش از 800 کردستانی از خدمات تجارت الکترونیک در این سامانه رسمی استفاده می‌کنند.

مدیرکل شرکت پست کردستان خاطرنشان کرد: این ظرفیت وجود دارد که شرکت‌های خصوصی و دولتی بیشتری نیز وارد این عرصه شوند لذا از همه صاحبان شرکت و فروشگاه‌های معتبر استان نیز برای فعالیت در این عرصه دعوت به همکاری می‌شود.

وی از تکمیل 70 درصدی پروژه ساختمان اداری دفتر استانی این شرکت در سنندج با جذب اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون ریالی خبر داد و اضافه کرد: در مجموع برای تکمیل این پروژه 30 میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم تا اردیبهشت سال 93 این پروژه مهم نیز به بهره‌برداری برسد.

احمدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 20 خط مبادله پستی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد 19 خط به بخش خصوصی واگذار شده است و تمام توان خویش را برای جذب خدمات و فعالیت‌های بخش خصوصی به کار خواهیم برد.

این مسئول متذکر شد: با راه‌اندازی سامانه پست تلفنی 193 نیز از امروز شاهد تحولی مهم در خدمت‌رسانی پستی به کردستانی‌ها خواهیم بود و هم‌اکنون مردم سنندج و سقز به عنوان شهرستان‌های پرجمعیت استان از این خدمت بهره‌مند شده و در آینده نزدیک نیز همه شهرهای استان از این خدمت بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل شرکت پست کردستان تعرفه اولیه خدمت پست تلفنی را 25 هزار ریال عنوان کرد و اذعان داشت: شهروندان سنندجی می‌توانند با تماس با شماره‌های 193 و 3240504 از خدمات این سیستم نوین بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/79006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول