اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی آبادان خواستار شد

لزوم اختصاص 2 درصد مصوب قانونی درآمدهای شهری به ورزش آبادان

رئیس هیئت کشتی آبادان گفت: دو درصد مصوب قانونی از محل درآمدهای شهری (پالایشگاه، منطقه آزاد، پتروشیمی، گمرک) به ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی این شهرستان داده شود.

لزوم اختصاص 2 درصد مصوب قانونی درآمدهای شهری به ورزش آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، کشتی آبادان پس از سال‌ها، دوباره روزهای خوش خود را خواهد دید، این حرف مردی بوده که از ابتدای حضور خود این امید را در دل کشتی‌گیران این شهر زنده کرده است.

حال وی از برخی فرافکنی‌ها در زمینه ورزش کشتی آبادان گلایه دارد که امیدوار است، آن عده که دوست ندارد کشتی آبادان پا بگیرد به خود بیایند.

با هم پای صحبت‌های حمید کوراوند می‌نشینیم.

*فارس: از وضعیت کنونی کشتی آبادان بگویید؟

*کوراوند: خدا را شکر وضعیت خیلی خوب است و نسبت به گذشته روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است.

*فارس: به عنوان رئیس هیئت، کشتی نسبت به گذشته کشتی آبادان چند درصد پیشرفت داشته است؟

*کوراوند: قضاوتی است که به عنوان رئیس هیئت کشتی نمی‌توانم پاسخی بدهم اما شرایط فعلی را می‌توانم بیان کنم، اهالی فن و شما خبرنگاران می‌توانید وضعیت فعلی را با وضعیت قبل از مدیریت من مقایسه کنید، چیزی که مشخص و واضح است ما همه توان خود را گذاشته‌ایم و در رده‌های سنی به خصوص نونهالان و نوجوانان پیشرفت مناسبی داشته‌ایم البته برای پیشرفت رده سنی بزرگ‌سالان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم.

*فارس: تاکنون کدام مشکل اساسی این رشته ورزشی در شهرستان برطرف شده است؟

*کوراوند: ببینید ما در ابتدای کار دو مشکل اساسی داشتیم اول کمبود فضا و سالن بود که حتی مکان مناسبی برای تمرین کردن نداشتیم اما اکنون به شکل مطلوب و قابل قبولی برطرف شد و هیچ مشکلی برای تمرین کردن نداریم و حتی می‌توانیم میزبان مسابقات استانی و کشوری هم باشیم، اما دومین مشکلی که وجود داشت که برای برطرف کردن آن برنامه ریزی‌های خوبی داشتیم، در کشتی مانند تمام رشته‌ها افرادی بودند که به دنبال باندبازی و به دنبال مدیریت ناصحیح بودند و این افراد بیشتر به دنبال منافع و اهداف شخصی بودند که اکنون این مشکل تا حدود زیادی با لطف و همکاری اهالی کشتی برطرف شده است هر چند که این مشکل باید کامل برطرف شود که برای دست یافتن به این مهم نیاز به حمایت تمام اهالی کشتی داریم.

*فارس: چه شد کشتی‌گیری مانند نامدار اسدی به یک‌باره قهرمان کشور می‌شود؟

*کوراوند: نامدار قبل از ورود بنده به کشتی یکی از چهار نونهالی بود که در باشگاه نفت حضور داشت و تا قبل از آمدن من، وی و دیگر هم تیمی‌هایش فقط در مسابقات وزارت نفت حضور پیدا می‌کردند اما از آنجایی که برنامه‌ریزی ما برای حضور در مسابقات استانی و کشوری بوده از همان ابتدا ورودمان با حضور موفق در مسابقات استانی و سپس کشوری با حمایت امور ورزش شرکت پالایش و نفت به خصوص حمایت‌های حسن مختاری این امکان به وجود آمد تا نامدار اسدی شایستگی‌های خود را در سطح کشور به نمایش بگذارد و خوشبختانه به مقام قهرمانی در مسابقات لیگ کشور و مقام سومی در مسابقات قهرمانی کشور دست یابد.

*فارس: به نظر شما این موفقیت می‌تواند ادامه‌دار باشد؟

*کوراوند: خوشبختانه در آبادان کشتی‌گیران آینده‌داری حضور دارند که با تدابیر مربیان می‌توانند در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و امید زیادی داریم با این کشتی‌گیران کشتی آبادان به گذشته پرافتخار خود بازگردد و به قطب کشتی کشور تبدیل شود.

*فارس: ظاهراً حاشیه برخی افراد به دنبال این هستند که شما نتوانید در کشتی دوام زیادی بیاورید؟

*کوراوند: خیر اینگونه نیست، باید بگویم در تمام رشته‌ها و حتی ارگان‌ها اختلاف سلیقه وجود دارد و انتقادات همیشه وجود دارد اما اگر انتقادات به جا و فنی باشد به جان می‌خریم و سعی در رفع نواقص می‌کنیم اما در برابر انتقادات بی‌جا و غیر فنی که احساس کنیم غرض‌ورزی در کار باشد یک گوش خود را در خواهیم کرد و گوش دیگر را دروازه، ما این انتقادات بی‌جا را به اهل فن خواهیم سپرد و اگر احساس کنیم کسانی قصد ضربه زدن به کشتی باشند سکوت نخواهیم کرد.

*فارس: ظاهراً در جلسه فرهنگی شورای شهر حضور داشتید و نظرات شما مورد استقبال اعضای شورای شهر هم قرار گرفت، آیا این پیشنهادات تأثیر خواهد گذاشت؟

*کوراوند: ابتدا از کسانی که مصوب این جلسه بودند تشکر می‌کنم و باید بگویم در دنیا ورزش را پایه و اساس سلامت و موفقیت جامعه می‌دانند و توجه به ورزش همراه خواهد بود با رشد و شکوفایی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و در سطح کلان سیاسی. متأسفانه با وجود توجه کمی که به ورزش شده برای جوانان با استعداد و پر انرژی ایرانی این توجه کافی نیست، ما در جلسه کمیته فرهنگی شورای شهر از مسئولان سؤال اساسی کردیم که آبادان با وجود این همه منابع درآمدزا و بنگاه‌های اقتصادی مانند پالایشگاه، منطقه آزاد، پتروشیمی، گمرک و غیره چند درصد از این درآمدها به ورزش آبادان اختصاص داده می‌شود، ما خواهش کردیم آن دو درصد مصوب قانونی که باید از محل درآمدها به ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی داده شود و باید بگویم کمک‌های دوره‌ای که البته خیلی به ندرت پیش می‌آید دردی را دوا نمی‌کند و باید این درصد به ورزش آبادان داده شود تا شاهد شکوفایی و رشد تمام رشته‌ها باشیم.

*فارس: جواب و برخورد مسئولان در قبال این پیشنهاد چه بود؟

*کوراوند: قرار شد یک کمیته فنی از سوی اداره ورزش و جوانان آبادان تشکیل شود تا مصوبات آن جلسه را پیگیری کند.

*فارس: افق کشتی آبادان را با این شرایط چگونه می‌بینید؟

*کوراوند: ما ابتدا باید مربیان خود را به علم روز کشتی مسلح کنیم هر چند که مربیان ما اکنون به روز هستند، همه چیز بستگی به تلاش و علاقه خود کشتی‌گیران نیز دارد زیرا ما به عنوان هیئت کشتی تلاش خود را خواهیم کرد و رفع نواقص می‌کنیم.

*فارس: در روزی که برق مجموعه دهداری قطع می‌شود چگونه برق خانه کشتی آبادان قطع نمی‌شود؟

*کوراوند: ما مجبور شدیم برای جلوگیری از قطعی برق فاز جداگانه‌ای را احداث کنیم و به صورت شخصی هم مبالغ آن را پرداخت می‌کنیم به همین دلیل قطعی برق نداریم.

*فارس: حرف پایانی؟

*کوراوند: از همه کسانی که از کشتی آبادان حمایت کردند تا پیشرفت کند به‌ویژه حسن گله‌داری و حسن مختاری تشکر می‌کنم و امیدوارم روزی برسد که کشتی آبادان به روزهای خوب گذشته خود باز گردد زیرا ما اینجا استعدادهایی داریم که می‌توانند این خواسته‌ها را برآورده کنند.

=======

علی دایلی

=======

انتهای پیام/72013/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول