اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب قهرمان کشتی جهان در گفت‌وگو با فارس:

کشتی مازندران زیرساخت لازم را ندارد

نائب قهرمان کشتی جهان گفت: کشتی مازندران زیرساخت لازم را ندارد.

کشتی مازندران زیرساخت لازم را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، چندی پیش مسابقات نظامیان جهان با حضور کشورهای مختلف در ایران برگزار شد که در آن تیم ملی کشتی با درخشش یک کشتی‌گیر مازندرانی از شهر چالوس به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

از آنجایی‌که مازندران همواره به‌عنوان قطب کشتی ایران و جهان شناخته شده و بار اصلی ورزش کشتی ایران را در میدان‌های بین‌المللی بر دوش می‌کشد، پس باید آن‌طور که بایسته و شایسته ورزش کشتی مازندران است توجه بیشتری از سوی دست‌اندرکاران ورزش کشتی ایران به این ورزش پرطرفدار در استان کشتی‌خیز و قهرمان‌پرور مازندران شود.

بسیاری از کشتی‌گیران مازندرانی با کمترین امکانات که حق هر کشتی‌گیر است، توانسته‌اند غیرتمندانه بیشترین افتخارات را برای ورزش کشور و مازندران به ارمغان آورند.

اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم و حتی مشکلاتی که کشتی‌گیران مازندرانی با آن روبرو می‌شوند، سبب شد تا هر از گاهی شاهد تولد ستاره‌ای بزرگ در ورزش کشتی مازندران باشیم که دیری نمی‌پاید این ستاره‌ها در سکوت و بی‌خبری آرام خاموش و فراموش می‌شوند در حالی که خود آنها بسیار با انگیزه و راغب برای ادامه کشتی خود هستند.

حال با این اوصاف پای درد دل نائب قهرمان کشتی جهان از چالوس نشستیم تا با او صحبت‌هایی داشته باشیم.

جعفر شمس‌ناتری جوان قهرمان و رعنای کشتی جهان، ایران و مازندران از خطه سرسبز و گردشگری روستای ناتر در بخش کوهستانی مرزن‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس گفت: مدتی با آسیب‌دیدگی دنده‌هایم روبرو بودم و با همان دنده‌های آسیب‌دیده در انتخابی نیروهای مسلح شرکت کردم و موفق شدم به مسابقات جهانی نظامیان جهان در وزن 120 کیلوگرم را پیدا کنم.

وی افزود: سطح مسابقات خیلی بالا بود و کشتی‌گیران رقابت سختی را با یکدیگر داشتند، تلاش و جدیت زیادی لازم بود تا هر کشتی بتواند فینال مسابقات راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه رقبایی از کشورهای سوریه، اوکراین و لهستان را پشت سر گذاشت تا به فینال این رقابت‌ها دست یافت، اظهار داشت: سخت‌ترین رقیبم در فینال برابر کشتی‌گیری از کشور چین بود که بسیار باسابقه و دارای عناوین جهانی بوده که در نهایت نتوانستم نتیجه بگیرم.

شمس‌ناتری به برخی مشکلات موجود در کشتی مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مازندران یک استان کشتی‌خیز است اما آن بهای لازم که باید به ورزش کشتی داده شود، داده نمی‌شود و این بی‌توجهی به کشتی در غرب مازندران بیشتر مشهود است و این تنها مختص به کمبود امکانات از نظر سخت‌افزاری نیست بلکه تشکیلات مورد نیاز از نظر نیروی انسانی هم دیده نمی‌شود تا بالای سر کشتی باشند و رسیدگی کافی به این ورزش شود.

وی درباره وضعیت ورزش کشتی چالوس تصریح کرد: جایگاه ورزش کشتی چالوس اصلا مطلوب نیست و مدیریت ضعیفی که تا پیش از این بود، سبب نابودی کشتی چالوس شد، اما اکنون با حضور هیئت جدیدی که روی کار آمد نیروهای قوی و کارآمدی هستند و این می‌تواند به کشتی چالوس کمک کند.

نائب قهرمان چالوسی کشتی جهان با اشاره به احداث سالن طبقاتی در چالوس و اختصاص یک طبقه از این سالن به کشتی ابراز کرد: اکنون امیدهایی زنده شد و امیدواریم کشتی چالوس به روزهای اوج و شادابی خودش بازگردد و بار دیگر شاهد تولد قهرمانان بزرگ ملی و بین‌المللی در رده‌های مختلف از شهر چالوس باشیم.

وی با اشاره به کشتی‌خیز بودن مازندران عنوان کرد: مدیریت زیرساختی در کشتی مازندران به آن شدت لازم نیست و به قول معروف مدیریت حمایتی و کنترلی است و بنابراین باید از کشتی‌گیران حمایت واقعی و کافی شود تا انگیزه کشتی‌گیران برای ادامه کشتی بالا برود.

شمس‌ناتری با بیان اینکه ورزش کشتی همچون دیگر ورزش‌های انفرادی جور فوتبال را می‌کشد، ابراز کرد: کشتی قهرمانان زیادی در عرصه‌های جهانی و المپیک ارائه کرد اما حمایتی از این قهرمانان نشد و این در حالی است که وقتی یک فوتبالیست در لیگ دسته چندم کشور بازی می‌کند از امکانات رفاهی و مالی بسیار خوبی برخوردار است اما ورزش کشتی به اسم، ورزش اول کشور است چون حمایت لازم از کشتی و کشتی‌گیران نمی‌شود.

این قهرمان چالوسی کشتی جهان که خود دبیر ورزش در عباس‌آباد تنکابن نیز است، درباره مشکلاتش در زمان حضور در اردوهای تیم ملی خاطرنشان کرد: مسئول آموزش و پرورش عباس‌آباد تا جایی که امکان داشته باشد با شرایطی که دارم راه می‌آید و جای تشکر دارد، اما به هر حال آن طوری که باید مورد حمایت قرار دهند، نمی‌دهند.

وی افزود: اگر با انتقالی شغلی‌ام از عباس‌آباد به چالوس موافقت شود کمک بزرگی برایم خواهد بود و راحت‌تر می‌توان به کشتی خود برسم.

شمس‌ناتری تصریح کرد: وقتی در اردوی کشتی برای حضور در مسابقات نظامیان جهان بودم، به دلیل دیر رسیدن نامه از فدراسیون کشتی به اداره آموزش و پرورش از این اداره به من رنگ می‌زدند و می‌گفتند اگر نامه‌ات به دست ما نرسد، برایت توبیخی می‌زنیم و حقوقت را کم می‌کنیم، اما وقتی نائب قهرمان جهان شدم تازه شروع به تعریف و تمجید کردند و گفتند افتخار شهر ما هستی.

نائب قهرمان چالوسی کشتی جهان در پایان از همه مردم ایران و شهروندان و تمام کسانی که از او حمایت کردند و مورد تشویق قرار دادند تشکر کرد.

انتهای پیام/2296/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول