اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان کرمان:

فدراسیون کشتی بی‌برنامه است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان گفت: طی دو ماه گذشته به عنوان سرپرست هیئت کشتی استان کرمان اقدامات مناسبی برای ساماندهی وضعیت کشتی استان انجام شده است.

فدراسیون کشتی بی‌برنامه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان مدتی است عهده‌دار مسئولیت سرپرستی هیئت کشتی استان کرمان شده است.

ناصر گل‌محمدی از زمان حضور در این هیئت اقداماتی برای رونق کشتی انجام داده است، هر چند که این اقدامات کافی نیست و برای زنده شدن کشتی در کرمان باید با برنامه‌ریزی حرکت کرد.

وی در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی نونهالان استان کرمان با خبرنگار فارس گفت‌وگویی داشت که حاصل آن از نظر شما می‌گذرد.

فارس: مسابقات کشتی نونهالان استان کرمان در حال برگزاری است، این رقابت‌ها با چه هدفی برگزار می‌شود؟

هفته گذشته از فدراسیون کشتی نامه‌ای به هیئت کشتی کرمان ارسال شد، فدراسیون از هیئت کشتی کرمان درخواست کرده بود با برگزاری مسابقات قهرمانی نونهالان کشتی استان هر چه سریع‌تر تیم استان کرمان را برای شرکت در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور اعزام کنیم، مسابقاتی که در اواخر آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

قطعا با توجه به عدم اعلام قبلی و نداشتن آمادگی لازم از سوی کشتی‌گیران برگزاری این مسابقات هیچ‌گونه بار فنی برای کشتی استان کرمان به دنبال ندارد، ضمن اینکه تیمی هم که به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شود با مشکلاتی از این دست روبه‌رو می‌شود.

با تمام احترامی که برای مسئولان و برگزارکنندگان این مسابقات در فدراسیون کشتی قائل هستم باید از بی‌برنامگی و بی‌نظمی موجود در شیوه برگزاری این مسابقات انتقاد کنم، باید از یک سال قبل هماهنگی‌های لازم صورت می‌گرفت تا تیم‌ها علاوه بر شرکت در مسابقات چندجانبه و اردوها بتوانند خود را برای مسابقات قهرمانی کشور آماده کنند.

در حال حاضر با توجه به ماه محرم و برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) و علاقمندی ورزشکاران برای شرکت در مراسم‌های عزاداری فرصت زیادی برای تمرین نداریم.

فارس: این مسابقات به میزبانی کدام استان برگزار می‌شود؟

مسابقات قهرمانی کشتی نونهالان کشور اواخر آبان ماه به میزبانی استان خوزستان و شهر ماهشهر برگزار می‌‌شود.

فارس: نفرات برتر مسابقات کشتی فرنگی نونهالان استان کرمان مشخص شده‌اند؟

سرپرست هیئت کشتی استان کرمان نفرات نخست مسابقه در بخش انفرادی را به این شرح عنوان کرد: علی توکلی از جیرفت در وزن 32 کیلوگرم، نیاز روشن‌فکر از جیرفت در وزن 35 کیلوگرم، علی بلوچی از کرمان در وزن 38 کیلوگرم و محمدامین رنجبر از کرمان در وزن 42 کیلوگرم هستند.

وی افزود: امیرحسین پورگله‌داری از کرمان در وزن 47 کیلوگرم، علی سلندری از جیرفت در وزن 53 کیلوگرم، علیرضا پورمحی‌آبادی از کرمان در وزن 59 کیلوگرم، محمدجواد صادقی از رفسنجان در وزن 66 کیلوگرم، محمدحسین قاسمی از کرمان در وزن 73 کیلوگرم و امیرحسین خوشنام از کرمان در وزن 85 کیلوگرم نیز موفق به کسب رتبه نخست این مسابقات شدند.

فارس: قانون به سرپرست هیئت‌های ورزشی فرصت سه ماهه‌ای را برای برگزاری مجمع انتخاباتی می‌دهد، برنامه شما برای برگزاری انتخابات مجمع چیست؟

مجمع انتخابات هیئت کشتی به زودی برگزار می‌شود، اما پیش از آن باید همه چیز بر اساس مراحل قانونی پیش رود.

از امروز 18 آبان ماه در روزنامه‌ها آگهی ثبت‌نام از داوطلبان برای ریاست هیئت کشتی استان کرمان منتشر می‌شود، کاندیداها برای ثبت‌نام و شرکت در انتخابات 10 روز فرصت دارند.

فارس: مجمع فدراسیون کشتی نیز لغو شد در این زمینه چه اظهار نظری دارید؟

در حال حاضر هشت هیئت کشتی در کشور با سرپرست اداره می‌شوند و رئیس ندارند که کرمان نیز یکی از آنها است.

با توجه به اینکه سرپرست هیئت‌های ورزشی در مجمع فدراسیون حق رأی ندارد، تصور می‌کنم، ابتدا باید وضعیت هیئت‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، مشخص شود و پس از آن مجمع و انتخابات فدراسیون کشتی برگزار شود.

فارس: مجمع هیئت کشتی استان کرمان در نهایت تا چه تاریخی باید برگزار شود؟

هیئت کشتی کرمان تا 30 آذر ماه فرصت برگزاری مجمع و در نهایت معرفی رئیس هیئت به فدراسیون را دارد.

فارس: با این وجود شما یکی از گزینه‌های تصدی‌گری ریاست هیئت کشتی استان کرمان هستید؟

یک سرپرست از فردای خود خبر ندارد، اما رئیس می‌داند که طی چهار سال می‌تواند، کارهای خود را با برنامه پیش ببرد در این دو ماه که سرپرستی هیئت کشتی استان کرمان را به عهده داشتم تا حدودی در ساماندهی وضعیت کشتی استان تلاش کردم و اگر رئیس شوم با برنامه‌های سه تا چهار ساله‌ای که برای رده‌های مختلف سنی دارم، تمام تلاش خود را برای ارتقای جایگاه کشتی کرمان در کشور انجام می‌دهم.

در حال حاضر استان کرمان جایگاه مناسبی در کشتی کشور ندارد و با توجه به ظرفیت موجود در بحث امکانات و نیروی انسانی می‌توان با تلاش و برنامه‌ریزی کشتی کرمان را در کشور مطرح کنیم.

فارس: طی دو ماه گذشته چه اقداماتی در کشتی استان صورت گرفته است؟

طی دو ماه گذشته مسابقاتی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته‌های آزاد و فرنگی برگزار کردیم و تیم‌های منتخب در اردوهای آمادگی زیر نظر مربیان به تمرین پرداختند.

همچنین همایش یک روزه آموزش و کنترل با هدف ارتقای دانش مربیان کرمانی برگزار شد، تصور می‌کنم، برگزاری این دوره آموزشی خیلی مؤثر بود، مربیان کرمانی که طی سال‌های 82 و 83 مدرک مربیگری درجه سه خود را دریافت کرده بودند، هیچ آموزش جدیدی را ندیده بودند و برای به‌روز شدن آگاهی و اطلاعات خود نیازمند برگزاری این چنین همایشی بودند.

این همایش با حضور «هادی حبیبی» قهرمان کشتی جهان و مدرس فدراسیون کشتی و «جواد رفوگر» رئیس انستیتو کشتی بین‌الملل ایران برگزار شد، می‌توان این همایش را نخستین گام برای افزایش دانش مربیان کرمانی دانست که با حضور 50 مربی از سراسر استان کرمان تشکیل شده بود.

در پایان نیز با برگزاری آزمون برای افرادی که حدنصاب نمره لازم را کسب کرده بودند، گواهینامه صادر شد، همچنین برنامه ارتقای مربیان درجه سه به درجه دو و مربیان درجه دو به درجه یک نیز دوره‌های آموزشی برگزار شد.

فارس: یکی از اهالی خانواده کشتی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان شد در این زمینه چه اظهار نظری دارید؟

اکبر ایرانمنش از بزرگان ورزش کرمان است، وی از سابقه خوبی در ورزش کرمان برخوردار است، امیدوارم در کارش موفق باشد.

ایرانمنش اخیرا در یکی از همایش‌ها و برنامه‌های ما حضور پیدا کرد و ما نیز فرصت را غنیمت شمردیم و از وی تقاضای مساعدت مالی برای کشتی استان داشتیم، وی نیز به ما وعده داد تا این مسئله را در هیئت مدیره مطرح کرده و پس از تصویت بودجه‌ای را به کشتی استان اختصاص دهد.

فارس: نگاه شما به آینده کشتی استان چگونه است، البته در صورتی که موفق به کسب آرای لازم برای ریاست هیئت شوید.

قطعا برای موفقیت در هر مسیری باید ابزاری فراهم باشد، ایجاد زیرساخت‌ها در کرمان و شهرستان‌ها، استفاده از مربیان با دانش، توجه به رده‌های سنی و ایجاد و تامین منابع مالی از مهمترین شاخصه‌های رسیدن به موفقیت در ورزش است.

ما باید به مربیان بومی خود در این مقطع توجه زیادی کنیم با برگزاری دوره‌های آموزش و دعوت از مدرسان برجسته فدراسیون می‌توان این شرایط را ایجاد کرد تا مربیان با دانش و آشنا با علم روز در استان در کنار کشتی‌گیران جوان ما حضور داشته باشند.

طی دو ماه گذشته به عنوان سرپرستی هیئت کشتی استان در شش رده مسابقات قهرمانی استان را برگزار کردیم و چهار اعزام به مشهد، تهران، سمنان برای مسابقات قهرمانی کشور داشتیم.

همچنین دفتر هیئت کشتی که قبلا در استادیوم سلیمی‌کیا یک مخروبه بود را بازسازی کردیم و با تجهیزات کامل در اختیار هیئت کشتی استان کرمان قرار دادیم در این بین از طریق کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری موفق به مصوب شدن اعتبار 50 میلیون تومانی برای بروز کردن تجهیزات و خرید وسایل الکترونیکی خانه کشتی شدیم.

فارس: صحبت پایانی؟

از حمایت‌های فرماندار کرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاونت اداره ورزش و جوانان استان کرمان سپاسگزارم و همچنین باید از همکارانم که طی دو ماه گذشته برای ارتقای وضعیت نابسامان کشتی کرمان تلاش کردند، قدردانی کنم.

...................................

گفت‌و‌گو از: عباس آقاملایی

..................................

انتهای پیام/80011/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول