اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس خبر داد

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه فردوس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه فردوس

حجت‎الاسلام جواد طلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای تبیین قیام و نهضت حسینی و آشنایی مردم با قیام کربلا است.

وی گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم امسال در پنج بقعه متبرکه امامزادگان فردوس، مهوید، سرند، خانیک و امرودکان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: با توجه به تقید دینی و مذهبی مردم این شهرستان، موقوفات زیادی برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) انجام شده است که این موقوفات با توجه به نظر واقف در ایام مختلف به‌ویژه ماه محرم هزینه می‌شود.

طلایی تصریح کرد: در دهه نخست محرم مبلغ 17 میلیون تومان از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی با نیت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستان فردوس و روستاهای تابعه هزینه می‌شود.

وی این موقوفات را شامل موقوفه تکیه عنبری در محل هیئت موسی‌بن‌جعفر(ع)، موقوفه میرزاکاظم وزیر در محل هیئت ابوالفضلی، موقوفه حسینی تالار در محل هیئت فاطمیه تالار، موقوفه حسینی سادات در محل هیئت حسینی سادات و موقوفه میرعلی بیک در محل هیئت مهدیه فردوس عنوان کرد.

وقف 4 فنجان آب بلده برای عزاداری امام حسین(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از وقف چهار فنجان آب بلده برای عزاداری امام حسین(ع) در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: تعداد دو وقف جدید توسط واقف خیراندیش حاج محمدحسن شعبانی انجام شده که نیت واقف در این وقف‌ها عزاداری امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ نماز است.

طلایی، ارزش ریالی این دو فقره وقف جدید را 32 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تعداد 11 فقره وقف جدید در شهرستان فردوس انجام شده که نیات واقفان در این وقف‌ها با مسائل و نیازهای روز همخوانی دارد.

انتهای پیام/69007/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول