اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 337 امامزاده مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف مازندران از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 337 بقعه متبرکه و امامزاده استان خبر داد.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 337 امامزاده مازندران

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با بیان اینکه ایام محرم و صفر فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگ دینی، گسترش محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج سبک زندگی حسینی در جامعه است، افزود: همه‌ دستگاه‌های اجرای باید در امر برگزاری مراسم‌های عزاداری همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف مازندران یکی از اهداف مهم اوقاف مازندران را تبدیل بقاع متبرکه به ‏قطب فرهنگی دانست و بیان داشت: استفاده از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان برای انجام امور فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌ها و اهداف این اداره‌کل در ماه محرم است.

حیدری یادآور شد: امام حسین(ع) در این رسالت و حادثه اهدافی چون اصلاح جامعه اسلامی، مبارزه با ظلم، مبارزه با جنایتکاران تاریخ، طرفداری از عدالت، طرفداری از آزادی، طرفداری از پاکی و ایمان را به عهده داشته و ما باید بتوانیم این درس‌ها را میان مردم توسعه و اشاعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) فرصت مناسبی برای معرفی مکتب اسلام و مدرسه شهادت به شمار می‏رود، اظهار داشت: از این فرصت می‏توانیم برای تبیین معارف اسلامی و درس‌های اهل‏بیت(ع) و واقعه عاشورا آن‌گونه که شایسته است استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف مازندران بیان کرد: اعزام مبلغان دینی در ماه محرم براساس نیاز و تقاضای شهرستان‌ها صورت می‌گیرد تا مبلغان به تبلیغ در زمینه ویژگی‌های امام حسین(ع) و اهداف عاشورا بپردازند.

حیدری با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 337 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران، افزود: سخنرانی، عزاداری، برپایی خیمه‌های معرفت دینی، قرائت ‏زیارت عاشورای حسینی، توزیع کتاب و پوستر و تعزیه‌خوانی از جمله برنامه‌های بصیرت عاشورایی دهه اول ‏محرم‌الحرام در بقاع متبرکه و امامزادگان استان است.‏

وی با اشاره به اعزام 80 مبلغ دینی اعزامی از قم برای تبلیغ مبانی دینی و اجرای سخنرانی و مراسم عزاداری در امامزادگان مازندران، گفت: 120 مبلغ بومی و ثابت در طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان مازندران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/86004/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول