اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف خراسان شمالی خبر داد

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 43 بقعه خراسان شمالی

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان شمالی از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 43 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 43 بقعه خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری اظهار کرد: در دهه نخست ماه محرم امسال، مراسم‌های عزاداری شهادت امام حسین(ع) در 43 بقعه امام‌زاده شاخص شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ایام هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در بقاع مزبور حضور خواهند یافت و علاوه ‌بر این، برنامه‌های مداحی و سخنرانی نیز در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

به گفته صفری برای برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا(ع)، در ماه محرم امسال 70 مبلغ و روحانی به بقاع امامزاده‌ها و نیز روستاهای محروم خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این روحانیون از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اعزام می‌شوند، یادآور شد: علاوه بر این تعداد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این ایام به مساجد روستاها و شهرهای خراسان شمالی روحانی اعزام می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان شمالی گفت: از شمار 70 روحانی اعزامی از سوی اوقاف و امور خیریه استان، 60 نفر از آن‌ها از قم به این استان اعزام می‌شوند و 10 روحانی نیز بومی هستند.

وی در ادامه برگزاری نشست‌های بصیرت عاشورایی، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های کودک و نوجوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و ... را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بقاع امامزاده‌های شاخص استان برشمرد.

به گفته صفری، برنامه‌های مذکور در روزهای تاسوعا و عاشورا با دعوت از مداحان و سخنرانان این استان و حضور مردم و هیئت‌های مذهبی به صورت ویژه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63002/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول