اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی:

30 درصد دانش‌آموختگان جدید دامپزشکی آذربایجان‌شرقی بیکار هستند

رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 30 درصد دانش‌آموختگان جدید رشته دامپزشکی در آذربایجان‌شرقی فاقد شغل و درآمد مناسب و در خور شأن خود هستند و این وضعیت نگران‌کننده است.

30 درصد دانش‌آموختگان جدید دامپزشکی آذربایجان‌شرقی بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدرضا ثقلینی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساماندهی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی به کمک و حمایت دستگاه‌های اجرایی به خصوص سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل وابسته آن در استان‌ها نیاز دارد و نظام دامپزشکی به تنهایی نمی‌تواند برای سیل عظیم فارغ‌التحصیلان شغل ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: بیش از 30 درصد دانش‌آموختگان جدید رشته دامپزشکی در آذربایجان‌شرقی فاقد شغل و درآمد مناسب و در خور شأن خود هستند و این وضعیت نگران‌کننده است.

ثقلینی با تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه‌های اشتغال برای دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی گفت: ساماندهی این افراد به کمک و حمایت دستگاه‌های متولی اجرایی مربوطه نیاز دارد و در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی و واگذاری امور تصدی‌گری به نظام دامپزشکی که متولی بخش خصوصی دامپزشکی است می‌توان در بحث اشتغال اقدامات مؤثری انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اخبار منتشره از کمیسیون کشاورزی مجلس و اعلام صریح ریاست محترم این کمیسیون در خصوص وجود انواع مواد شیمیایی در محصولات و فراورده‌های خام دامی به خصوص شیر اشاره و اضافه کرد: آیا زمان آن فرا نرسیده است که از توان دامپزشکان که سال‌ها و با مشقات و سختی‌های فراوان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تحصیل کرده و در زمان بهره‌دهی آموخته‌های خود قرار دارند، استفاده شود.

رئیس نظام دامپزشکی استان در پایان خاطر نشان کرد: بخش دامپزشکی نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی پایدار ایفا می‌کند و برای رسیدن به آن باید تمام مراحل تولید، بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی خام دامی تحت نظارت دامپزشکان قرار گیرد در این راستا نظام دامپزشکی استان می‌تواند از ظرفیت عظیم فارغ‌التحصیلان به نحو احسن استفاده کند و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، از توان بالفعل این عزیزان در نظارت بر کیفیت مواد غذایی و ایجاد امنیت غذایی بهره‌ گیرد تا ضمن پاسخگویی به دغدغه‌های مسئولان و مردم شرف در آینده شاهد افزایش کیفیت و ماندگاری مواد غذایی با منشأ دامی و استاندارد شدن این محصولات باشیم.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول