اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عید قربان صورت می‌گیرد

نظارت 30 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان مرکزی بر ذبح دام

همزمان با روز عید سعید قربان، 30 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان مرکزی بر ذبح دام قربانی نظارت می‌کنند.

نظارت 30 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان مرکزی بر ذبح دام

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از نظارت 30 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی به امر ذبح دام قربانی در روز عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا و همزمان با عید سعید قربان شاهد قربانی ‌کردن دام توسط حاجیان در سراسر استان هستیم که به همین دلیل اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی به منظور نظارت بر ذبح شرعی دام در نقاط مختلف استان مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: این اکیپ‌ها متشکل از دامپزشک و کارشناسان بهداشتی هستند که علاوه بر نظارت بر ذبح شرعی دام سلامت آن را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح نظارت ویژه بر کشتار بهداشتی و شرعی دام‌‌های قربانی شهروندان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان در شبکه‌های دامپزشکی، کشتارگاه‌ها و میادین عرضه دام زنده آماده اجرا خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه مردم باید از ذبح دام در خیابان‌ها و جلوی درب منازل خودداری کرده و فقط نسبت به کشتار دام در کشتارگاه‌ها اقدام کنند، بیان کرد: تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت بر کشتار دام در این ایام انجام شده است و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: اطمینان از سلامتی ظاهری دام پیش از خرید، عدم وجود لاغری، بیماری‌‌های پوستی مانند کچلی و گری، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از چشم و بینی و همچنین استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده‌سازی گوشت از جمله مواردی است که در صورت رعایت آنها مشکلی برای شهروندان به وجود نمی‌‌آید.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی تاکید کرد: مردم از ذبح و قربانی دام در منازل خودداری کنند زیرا این کار موجب آلودگی محیط و احتمال سرایت بیماری‌های مشترک را دارد.

انتهای پیام/87005/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول