اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابرکوه:

فرهنگ عاشورا مهمترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی است

فرماندار ابرکوه، فرهنگ عاشورا را مهمترین ابزار مقابله با جنگ نرم دشمن در عرصه فرهنگی دانست.

فرهنگ عاشورا مهمترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، اسماعیل برزگرزاده، صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگی، مذهبی «بال سرخ عاشورا و بال سبز انتظار» در شهر مهردشت ضمن تقدیر از این کار ارزشی اظهار داشت: فرهنگ محرم و جهاد و شهادت جزئی از زندگی ما است و همه حیات، عشق و احساس و عواطف خود را مدیون فرهنگ عاشورایی هستیم.

وی افزود: اگر آنگونه که بزرگان توصیه کرده‌اند، در برگزاری مراسم محرم بکوشیم، باعث رشد و کمال انسان و جامعه می‌شود و به عنوان مهم‌ترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی غرب به حساب می‌آید.

برزگرزاده ادامه داد: اگر می‌بینیم که بر گرامیداشت و بزرگداشت مراسم حسینی تأکید می‌شود، به آن علت است که زنده بودن جریان محرم باعث زنده بودن جریان زندگی در خانواده و جامعه می‌شود و اگر جامعه با فرهنگ حسینی عجین شود، رشد فضائل و حل تمامی مشکلات جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: دشمنان به این دلیل از محرم می‌ترسند و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌کنند که بال سرخ عاشورا و بال سبز انتظار و پیروی از ولی فقیه مردم را فناناپذیر کرده است.

برزگرزاده ادامه داد: خوشبختانه دشمنان اسلام با درایت مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از این اصول تاکنون ناکام مانده‌اند.

وی اظهار داشت: باید از مراسم محرم حسینی بهترین بهره را برد و تنها به نوحه سرایی بسنده نکرد بلکه باید با استفاده از روحانیون برای تبیین اهداف قیام حسینی بهره برد و سخنرانی‌ها در حاشیه دیگر برنامه‌ها قرار نگیرد.

برزگرزاده در مورد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی باید زیر نظر کارشناسان مذهبی برگزار شود تا بتوان بهره کافی و صحیح را از آن برد.

وی در مورد این نمایشگاه اظهار داشت: نیاز است که راهنمایان در هر غرفه نسبت به تبیین اهداف برگزاری این نمایشگاه ارزشی برای بازدیدکنندگان اقدام کنند.

برزگرزاده ادامه داد: همگان باید تلاش کنند که چنین نمایشگاه‌هایی در ایام و مناسبت‌های دیگر نیز برگزار شود.

انتهای پیام/2464/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول