اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان

نشست هم‌اندیشی دینی «بصیرت دینی و فرهنگ عاشورا» در سمنان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی دینی «بصیرت دینی و فرهنگ عاشورا» توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان در دانشکده فنی پسران سمنان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی دینی «بصیرت دینی و فرهنگ عاشورا» در سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، کارشناس قرآن و عترت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان در این جلسه با بیان فضایل اخلاقی، سیره و منش امام حسین (ع) گفت: اگر می‎خواهیم از فرهنگ عاشورا درس بصیرت بیاموزیم، باید بدانیم امام حسین (ع) برای چه قیام کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمجتبی طباطبایی افزود: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‎ترین درس فرهنگ عاشورا است، امام حسین (ع) با تمام فضایل اخلاقی و نیکو مقابل تمام رذائل و بدی‎های لشکر یزیدیان ایستاد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا پیروزی فضایل بر رذائل بود، گفت: در عاشورا یک سمت میدان امام حسین (ع) و یاران و اهل بیت (ع) خود با تمام فضایل نیکو و پسندیده، مقابل سپاه کفر و ظالم یزید، که تمام رذائل دنیا را داشت، ایستاد و به ما درس ایثار، فداکاری و درس مقاومت دادند.

کارشناس قرآن و عترت نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان همچنین ادامه داد: بصیرت دینی در فرهنگ عاشورا یعنی اینکه امام زمان خود را بشناسیم و به او معرفت کامل داشته باشیم، مانند کوفیان نباشیم که برای امام حسین (ع) نامه ارسال کردند، اما زمان رویارویی با سپاه کفر یزید، پشت امام را خالی و او را تنها گذاشتند.

طباطبایی تأکید کرد: از فرهنگ عاشورا باید درس بگیریم و بیاموزیم که بصیرت دینی یعنی اینکه حسین زمان خود را بشناسیم و معرفت داشته باشیم.

وی با اشاره به نمونه‎ای از فضایل اخلاقی و رذائل اخلاقی واقعه کربلا گفت: در بیان فضایل اخلاقی امام حسین (ع) همین بس که ایشان قبل از اینکه به کربلا برسند، در بیابان وقتی به دشمنان خود می‎رسند، با اینکه می‎دانند همین دشمنان او و اهل بیت معصومش را تشنه شهید خواهند کرد، باز به آنها آب می‎دهند و حتی اسب‎های آنها را نیز سیراب می‎کنند، اما آن طرف سپاه یزید با تمام رذائل اخلاقی در روز عاشورا آب را بر امام حسین (ع) می‎بندد.

شایان ذکر است؛ نشست هم‌اندیشی دینی بصیرت دینی و فرهنگ عاشورا از سلسله گفتمان‎های دینی است که توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی استان سمنان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول