اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرایان:

فرهنگ عاشورا بین نسل جوان نهادینه شود

فرماندار سرایان گفت: باید تلاش کنیم ضمن معرفی و شناساندن فرهنگ عاشورا آن را در بین نسل جوان نهادینه کنیم.

فرهنگ عاشورا بین نسل جوان نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از فرمانداری سرایان، علی نبی‌زاده در شورای فرهنگ عمومی سرایان اظهار داشت: با توجه به وجود فرهنگ‌های متنوع درمناطق مختلف، شناساندن فرهنگ اصیل شهرستان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ضمن تاکید بر شناسایی تهدیدات فرهنگی افزود: غرب با ابزار و برنامه‌های مختلف سعی در از بین بردن فرهنگ اسلامی دارد بنابراین لازم است با شناسایی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن برویم.

فرماندار سرایان آشنایی آحاد مردم و به ویژه جوانان را با فرهنگ عاشورا ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم ضمن معرفی و شناساندن فرهنگ عاشورا آن را در بین نسل جوان نهادینه کنیم.

استکبارستیزی در بین تمام مردم و آزادی‌خواهان جهان عجین شده است

نبی‌زاده با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه مراسم 13 آبان ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی این روز، اذعان داشت: دشمن در تلاش است روحیه استکبارستیزی را از مردم بگیرد اما استکبارستیزی در بین تمام مردم و آزادی‌خواهان جهان عجین شده است.

امام جمعه سرایان نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم تبیین مقوله امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی برشمرد.

مصداق بارز تفکر یزیدی در آمریکا واسرائیل دیده می‌شود

حجت‌الاسلام نجمی‌پور با اشاره به هدف امام حسین‌(ع) در قیام عاشورا، تصریح کرد: امام حسین‌(ع) سه هدف امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت رسول خدا و امیر مومنان را به عنوان اهداف اصلی قیام بیان کرده است.

وی مخالفت امام حسین‌(ع) را نه تنها شخص یزید بلکه تفکر یزید دانست و افزود: امام حسین‌(ع) با مشی و تفکر یزیدی مخالف بود و امروز مصداق بارز تفکر یزیدی در آمریکا و اسرائیل دیده می‌شود.

بالاترین منکر تضعیف نظام است

امام جمعه سرایان حفظ  نظام و انقلاب را اولویت همه کارها دانست و خاطرنشان کرد: امروزه بالاترین معروف حفظ نظامی است که در راس آن امام و ولی‌فقیه عادل قرار دارند و بالاترین منکر تضعیف نظام است.

نجمی‌پور اولویت‌شناسی در مقوله امر به معروف و نهی از منکر را لازم دانست و با اشاره به مراحل و شرایط امر به معروف ونهی از منکر، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر باید با محوریت کارشناس دین و با زبان و اخلاق نیکو بوده و باید با ایجاد تیم‌های مختلف از بین اقشار مختلف جامعه امر به معروف و نهی از منکر را از مساجد به عنوان سنگر دین آغاز کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان نیز در این جلسه با اشاره به دستور کار شورای فرهنگ عمومی، از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در بخش‌های آیسک و سه قلعه خبر داد.

انتهای پیام/69017/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول