اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پزشکی کرمان:

فرهنگ عاشورایی یکی از منابع قدرت نرم شیعه است‌

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گفت: یکی از منابع قدرت شیعه، قدرت نرم فرهنگ عاشورایی است.

فرهنگ عاشورایی یکی از منابع قدرت نرم شیعه است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی پیش از ظهر امروز در همایش ‌عاشورای حسینی، فرهنگ عمومی اظهار داشت: یکی از منابع قدرت شیعه، قدرت نرم فرهنگ عاشورایی است و این حقیقت را دشمنان اسلام نیز در جلسات خود عنوان کرده‌اند.

وی بیان داشت: انقلاب‌های رنگی که در هر جای دنیا برنامه‌ریزی و اجرا شدند، موفق بودند، زیرا ماهیت جنگ نرم با جنگ سخت متفاوت است.

عارفی تصریح کرد: در جنگ سخت مردم خود را مورد تهاجم می‌بینند، لذا تعصبات ملی و مقابله مردم مانع از موفقیت کشور مهاجم می‌شود.

وی افزود: در جنگ نرم اندیشه‌ها و افکار یک کشور را تصاحب می‌کنند و اندیشمندان و مردم کشور به فکر تغییر افتاده و خودشان تحول ایجاد می‌کنند.

عارفی گفت: در جنگ نرم دشمن حضور فیزیکی ندارد و به عنوان مهاجم دیده نمی‌شود، اما از بیرون ابزار و خوراک را تامین می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در جنگ نرم مقاومت عمومی اتفاق نمی‌افتد، گفت: جنگ نرم را نه تنها جوانان و مردم عادی بلکه 99 درصد مسئولان نیز آن را باور نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به چند قدرت نرم در ایران پی برده است، اظهار داشت: قدرت نرم فرهنگ عاشورایی، قدرت نرم محوریت در ولایت‌فقیه و قدرت نرم شهادت‌طلبی به عنوان سه قدرت نرم ایران است.

عارفی تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی قدرت نرم فراملی شیعه و اسلام است و شاخصه‌هایی همچون هیبت و شکوه، مخاطب عام و گسترده، خیرخواهی و ... دارد.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که باید در امر به معروف و نهی از منکر رعایت کرد، عمل است، اگر مسئولان رفتار و عمل خود را درست کنند به تبع جوانان نیر الگو می‌گیرند.

عارفی گفت: حفظ شخصیت افراد در امر به معروف و نهی از منکر، استمرار در امر به معروف، تشویق و ترغیب افراد به انجام کار خیر و ... در اجرای فریضتین مهم است.

انتهای پیام/80017/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول