اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

تبیین فرهنگ عاشورا راهکار مصونیت نسل جوان از تهاجم فرهنگی است

امام جمعه شهرضا گفت: اجرای برنامه‌های مناسب در راستای تبیین فرهنگ عاشورا به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای مصونیت نسل جوان از تهاجم فرهنگی مطرح است.

تبیین فرهنگ عاشورا راهکار مصونیت نسل جوان از تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در نشست مسئولان هئیت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) شهرستان شهرضا اظهار کرد: در حال حاضر دنیای غرب با تمامی امکانات و تجهیزات خود در راستای ترویج برنامه‌ها و اصول ضد ارزشی و غیراخلاقی در جامعه ما تلاش می‌کند و مهم‌ترین راهکار مقابله با این سیاست‌های شوم تبیین اصول، ارزش‌ها و معیارهای نهضت عاشورا برای نسل جوان است.

وی ادامه داد: شورای هئیت‌های مذهبی باید به شکلی نسبت به تدوین برنامه‌های مناسب و با محتوا در این زمینه اقدام کند که زمینه بهره گیری اقشار مختلف جامعه و رضایت ائمه(ع) به شکل شایسته مهیا شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه سبک و شیوه رفتار امام حسین(ع) با دیگران باید در سطوح مختلف اجتماعی مدنظر قرار بگیرد، افزود: روحانیون و مداحان باید در ایام عزاداری محرم به شکلی فعالیت داشته باشند که به طور مثال  افرادی که گرایش چندانی به این مراسم‌ها ندارند نیز جذب فرهنگ عاشورا شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رعایت اصول شرعی واخلاقی در مصرف نذورات مردمی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، اضافه کرد: هرگونه کالا یا هزینه‌ای که از سوی مردم بابت برگزاری مراسم های عزاداری در اختیار هئیت های مذهبی قرار می‌گیرد به عنوان امانتی در نزد مسئولان این هئیت‌ها مطرح است و باید نسبت به رعایت تمامی اصول و معیارهای اسلامی در زمینه مصرف آن اهتمام خاص داشته باشیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه تداوم عزاداری ها به شکل سنتی به عنوان یکی از اصول هئیت‌های مذهبی در شهرضا به شمار می‌رود، بیان کرد: برگزاری نماز اول وقت به عنوان یکی از مهم‌ترین پیام‌های نهضت عاشورا مطرح است و باید برای تبیین این اصل مهم سیاست گذاری‌های مناسب اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سبک و شیوه عزاداری مردم شهرضا همواره مورد توجه دیگر نقاط کشور بوده است، اذعان داشت: مردم ولایت مدار شهرضا همواره با حضور چشمگیر خود در ایام عزاداری امام حسین(ع) با خلوص و صفای باطن در جهت تداوم راه و منش این نهضت بزرگ فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرضا با اشاره به اینکه عزاداری ایام عاشورا نباید منحصر به ظواهر دنیوی باشد، گفت:در حال حاضر غالب مردم از ماهواره استفاده می‌کنند که این معضل بزرگ با حضور در خط امام حسین(ع) در تعارض است.

وی با تشریح اهمیت حضور نسل جوان در برنامه های مختلف هئیت‌های مذهبی و لزوم شکوفایی استعدادهای این قشر جامعه در قالب فعالیت‌های ارزشی یادآور شد: مداحی در سطح هئیت‌های مذهبی نباید به شکل انحصاری باشد بلکه باید از وجود جوانان مستعد و صاحب ذوق در سطح هئیت‌های مذهبی به شکل شایسته استفاده کنیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه کمک رسانی به اقشار مستضعف جامعه از مهم‌ترین مصادیق حضور در خط امام حسین(ع) مطرح است، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از اقشار جامعه برای تامین هزینه دارو و درمان با مشکلات مالی مواجه هستند و از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از جوانان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه از تحصیل محروم شده‌اند که باید در ایام عزاداری محرم نسبت به کمک رسانی به این اقشار جامعه اهتمام لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/63011/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول