اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

احیای امر به معروف بزرگترین حرکت در عزای حسینی است

استاندار اردبیل گفت: احیای امر به معروف بزرگترین حرکت در عزای حسینی است.

احیای امر به معروف بزرگترین حرکت در عزای حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه هماهنگی همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل، اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی در چهارمین روز از ماه محرم‌الحرام در محل ورزشگاه شش هزار نفری پهلوان رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش شیرخوارگان حسینی با همکاری سپاه حضرت عباس (ع) و مشارکت هیئت‌های مذهبی و با حضور مادران و مسئولان استانی در چهارمین روز از ماه محرم‌الحرام در حرکتی نمادین در فضایی معنوی و سرشار از عشق به اولاد پیامبر (ص) با ملبس کردن شیرخوارگان و طفلان حسینی خود به لباس‌های سبز و سفید به یاد لب تشنه‌ترین و خردسال‌ترین شهید تاریخ اسلام حضرت علی‌اصغر (ع) باب‌الحوائج شش ماهه برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل با یادآوری مصیبت‌های سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش با اشاره به تبیین برنامه‌ها، هماهنگی و همکاری خادمان در ارائه خدمات مطلوب به عزاداران حسینی، بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش معنوی تاکید کرد.

این مسئول، سخنرانی، مداحی، زیارت عاشورا، بیان احکام شرعی، عزاداری جوانان عاشورایی و اجرای مراسم شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر (ع) را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در این همایش اجرا می‌شود.

نیکزاد، مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) در جریان واقعه عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: امروز نیز اگر خواهان ادامه نهضت حسینی هستیم باید به احیای این فریضه واجب الهی در کنار برگزاری مراسم عزاداری در شأن و منزلت امام حسین (ع) توجه کافی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل از دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی خواست تا با همکاری و مشارکت یکدیگر در فضاسازی محیط داخلی و بیرونی محل همایش، پخش برنامه‌ها، اطلاع‌رسانی به موقع و برقراری نظم و انضباط و کنترل ترافیک اقدامات شایسته‌ای را به عمل آورده و از امکانات موجود اداری و ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی در برگزاری هر چه بهتر این همایش استفاده بهینه کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول