اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه‎کننده منتخب یازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی پیرغلامان:

برنامه‎سازان تلویزیون فرصت برنامه‎سازی در محرم را از دست ندهند

تهیه‎کننده برگزیده یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی گفت: تهیه‎کنندگان و برنامه‎سازان رادیو و تلویزیون فرصت برنامه‎سازی در حوزه محرم و عاشورا را در ایام محرم و صفر از دست ندهند.

برنامه‎سازان تلویزیون فرصت برنامه‎سازی در محرم را از دست ندهند

نورمحمد گیلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ساخت یک مجموعه رادیویی یا تلویزیونی باید منطبق بر سلیقه و نظر مردم باشد و با عنایت به اینکه مردم از شبیه‎سازی گریزانند و علاقه‎مند هستند برنامه‎ها را به صورت واقعی بشنوند و ببینند.

وی افزود: همکاران در صداوسیمای گلستان باید با یک برنامه‎ریزی اصولی برنامه‎های خود را طراحی و از برنامه‎های فرهنگی و مذهبی دو ماهه محرم و صفر که با باورها و ارزش‎های ما عجین شده و در عین حال بسته به شرایط مناطق و اقوام مختلف به اشکال و شیوه‎های گوناگون برگزار می‎شود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

گیلانی تصریح کرد: مسیر انتقال درس‎های عاشورایی و فرهنگ ناب مکتب حسینی به مردم و به‌ویژه جوان‎ها و نوجوان باید هموار شود.

صداقت در برنامه‎سازی بخش مهمی از مطالبات مردم از رسانه ملی است

تهیه‎کننده برگزیده یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی اضافه کرد: یک مستند موفق باید تمامی ابعاد زندگی شخص اصلی را در نظر بگیرد و به بهترین شکل ممکن با شنونده یا بیننده ارتباط برقرار کند که صداقت در برنامه‎سازی و توجه به ارزش‎ها و باورهای مذهبی و ملی بخش مهمی از مطالبات مردم از رسانه ملی را شامل می‎شود.

حضور پیرغلامان سراسر کشور فرصتی خوب برای تهیه برنامه و گزارش بود

گیلانی اضافه کرد: حضور پیرغلامان حسینی سراسر کشور نیز فرصتی مغتنم برای اصحاب رسانه بود تا با تهیه گزارش و برنامه با یک آرشیو خوب و قوی به استقبال ماه محرم و صفر بروند و انشاءالله مجموع همه این تلاش‌ها مورد توجه حضرت الوهیت و سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) قرار گرفته باشد.

وی داشتن پشتکار و علاقه، هدفمند بودن و برنامه‎ریزی منسجم، شناخت رسانه و توجه به علایق بینندگان و شنوندگان و تحقیق و پژوهش را از اصلی‎ترین دلایل موفقیت یک برنامه‎ساز برشمرد.

نورمحمد گیلانی که به عنوان یکی از 10 مستندساز برتر یازدهمین دوره اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی انتخاب شد متولد سال 1351 روستای النگ کردکوی است که در سال 1379 با دارا بودن مدرک کارشناسی فلسفه به استخدام صداوسیمای مرکز گلستان درآمد و با مستند پیرغلام بر اساس زندگی ذاکر و مداح اهل بیت مسلم ساورسفلی ساکن روستای النگ کردکوی در بخش مستندهای رادیویی این اجلاس شرکت کرد و در نهایت با نظر داوران در بین 10 مستندساز برتر قرار گرفت.

وی پیش از این با مستند پیرغلامان در نهمین دوره اجلاس پیرغلامان در استان بوشهر، صدای آبادی در جشنواره اقتصاد و رسانه برگزیده و در جشنواره رسانه و سلامت هم حائز رتبه شده بود.

انتهای پیام/2307/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول