اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

ماه محرم فرصت و پلی به معارف دینی است

امام جمعه جیرفت گفت: ماه محرم یک فرصت است و باید از این عشق و علاقه پلی به معارف دینی بزنیم.

ماه محرم فرصت و پلی به معارف دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امشب در جمع عزاداران حسینی در جیرفت، اظهار داشت: باید اهل بیت (ع) و قرآن را باهم داشته باشیم، تمسک به یکی بدون دیگری موجب گمراهی است.

وی افزود: خداوند متعال شرط اصلی بهره‌مندی از قرآن را پاکی و طهارت می‌داند و انسان‌های ناپاک به قرآن نمی‌رسند، قرآن ناموس الهی است و در اخیار نامحرم گذاشته نمی‌شود.

عسکری تصریح کرد: قرآن مانند دریا است، همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند، هر کس به اندازه توانایی خود می‌تواند از آن استفاده کند، برخی فقط دریا را تماشا می‌کنند یا در ساحل راه می‌روند.

وی  با اشاره به اهمیت تدبیر در قرآن خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از جان قرآن استفاده کنیم باید پاکی را در خود ایجاد کنیم، قلب، جان و ... از آلودگی پاک شود، زیرا کسی که حرام‌خوری می‌کند، قرآن را نمی‌فهمد.

امام جمعه جیرفت متذکر شد: اگر نگاهی به تاریخ بشریت و انبیا و ائمه (ع) داشته باشیم، جریانی ناب‌تر و زلال‌تر از جریان عاشورا و اصحاب امام حسین(ع) نمی‌یابیم.

وی تصریح کرد: در بین اصحاب امام حسین (ع) یک یار ناخالص وجود نداشت، در میدانی ایستادند که شهادت پایان آن است.

عسکری با بیان اینکه باید از فرصت‌ها استفاده کنیم، بیان داشت: ماه محرم یک فرصت است و باید از این عشق و علاقه پلی به معارف دینی بزنیم، یکی از مسائل مورد توجه در دین بهره‌مندی از فرصت است.

وی در پایان متذکر شد: برخی فرصت‌ها وقتی از دست رفتند به دست آوردن آنها سخت است، افرادی که زیرک هستند، فرصت‌ها را شکار می‌کنند، حر بن یزید ریاحی از فرصت روز عاشورا خوب استفاده کرد به میدان رفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول