اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس منتشر کرد

برنامه بقاع متبرکه قزوین در دهه اول محرم

برنامه‌ بقاع متبرکه شاخص قزوین در دهه اول محرم‌الحرام امسال منتشر شد.

برنامه بقاع متبرکه قزوین در دهه اول محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین با فرا رسیدن ماه محرم، شهر قزوین نیز همانند دیگر شهرهای این استان رخت عزا بر تن کرده است.

مردم در هر نقطه‌ای از شهر مذهبی و اصیل قزوین برای بزرگ‌ترین واقعه تاریخ خود را آماده می‌کنند.

بقاع متبرکه نیز نقش مهمی در اشاعه این فرهنگ عاشورایی در بین نسل‌های مختلف دارند.

برنامه تعدادی از این بقاع متبرکه شاخص قزوین در دهه نخست ماه محرم‌الحرام به شرح زیر است.

در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به مدت 11 شب با عنوان شب‌های محرم بعد از نماز مغرب و عشا همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) قرائت زیارت عاشورا همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قزوینی و مداحی مداحان اهل بیت از ساعت 19:30 به مدت 11 شب برگزار خواهد شد.

در آستان مقدس چهار انبیاء (ص) به مدت 11 شب با عنوان شب‌های محرم بعد از نماز مغرب و عشا همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در آستان مقدس امامزاده علی (ع) مراسم ویژه‌ای در شب‌های ماه محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام کریمی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

در آستان مقدس سلطان سید محمد(ع) 11 شب مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

در آستان مقدسه امامزاده بی بی شهربانو (س) به مدت 11 شب مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام گنجی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) بعد از نماز عشاء برگزار می‌شود.

در آستانه مقدسه امامزاده آمنه خاتون (س) مراسم سخنرانی و مداحی با نوای دلنشین مداحان اهل بیت (ع) به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

در آستانه مقدسه امامزاده حلیمه خاتون(س) به مدت 11 شب مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

و بالاخره در آستانه مقدسه امامزاده زبیده خاتون (س) به مدت 11 شب مراسمی با عنوان «عزاداری فرزند فاطمه» همراه با قرائت قرآن کریم و زیارت عاشورا و سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر نوربخش و مداحی حاج علی فرمانی، کربلایی سیدمهدی خالقی، کربلایی جلال نجفی، کربلایی مهدی شاعر عطا رو کربلایی سید در خیابان شهدا آستانه مقدسه زبیده خاتون (س) از ساعت 19:30 برگزار خواهد شد.

همچنین همچون سنوات گذشته دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری در شب هفتم ماه محرم به سمت آستانه مقدسه امامزاده بی بی شهربانو (س)، در شب هشتم ماه محرم به سمت آستان مقدس امامزادگان آمنه خاتون (س) و علی (ع)، در شب تاسوعا به سمت آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) و در شب و روز عاشورا به سمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برای اقامه عزاداری و سوگواری حرکت می‌کنند که در آستان مقدس امامزاده علی (ع) نماز مغرب و عشاء در شب هشتم محرم توسط آیت‌الله باریک‌بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اقامه می‌شود.

علاوه بر مراسم فوق وی‍ژه‌برنامه ردپای سه ساله در 16 آبان ماه از ساعت 15 در امامزاده حسین (ع) و همایش شیرخوارگان در 17 آبانماه از ساعت 9 صبح در امامزادگان حسین (ع) و علی (ع) و همچنین همایش نوجوانان عاشورایی در 18 آبان ماه از ساعت 9 صبح در امامزاده حسین (ع) و ویژه برنامه شام غریبان در امامزادگان شاخص استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول