اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند:

علم پایه و اساس هر منزلت و جایگاه انسانی است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سخنان امام صادق (ع) افزود: علم پایه و اساس هر منزلت و جایگاه انسانی است.

علم پایه و اساس هر منزلت و جایگاه انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مشرفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: علم بهترین وسیله برای رسیدن به هر درجه و جایگاهی است.

وی با اشاره به سخنان امام صادق (ع) افزود: علم پایه و اساس هر منزلت و جایگاه انسانی است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که امام صادق(ع) سه شاه کلید را برای کسب علم بیان می‌کنند، متذکر شد: نخستین شاه کلید عبودیت و بندگی خدا در علم است.

مشرفی دومین شاه کلید را به کارگیری علم عنوان کرد و گفت: آن علمی سودمند است که در زندگی چراغ راه انسان باشد.

وی تصریح کرد: سومین چیزی که در کسب علم باید مد نظر قرار داد این است که منبع اصلی علم، خداوند است از این رو انسان در درجه نخست باید از خداوند بخواهد تا علم حقیقی را در دلش قرار دهد و بدون شک فردی که این طور دنبال فهم حقایق باشد خداوند فهم مسائل را به او اعطا می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که امام صادق(ع) حقیت بندگی را سه چیز عنوان می‌کند، گفت: نخستین نشانه بندگی این است که انسان تمام مال، املاک و دارایی خود را متعلق به خداوند متعال بداند.

مشرفی اذعان داشت: دومین نشانه بندگی در این است که بنده و عبد برای خود تدبیر نیندیشد و تدبیر را به خدا بسپارد و سومین نشانه بندگی در این است که تمام اشتغالات بنده باید در راهی باشد که خدا امر کرده و در غیر آن قدم برندارد.

وی در ادامه با اشاره به سال‌روز امضاء قرار داد ننگین بین ساف و اسرائیل متذکر شد: بر اساس این قرار داد رژیم صهیونیسم رسمیت پیدا کرد و این قرار داد نقطه آغاز ظلم به مسلمانان در فلسطین شد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در هر کشوری که چراغ سبزی به آمریکا و اسرائیل داده شده نتیجه آن به زودی مشاهده و این چراغ سبز نتیجه‌ای جز وقوع ظلم و جنایت در این کشورها نداشته است.

مشرفی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه خاطر نشان کرد: چنانچه که در مصر شعار مبارزه با صهیونیسم وجود داشت مبارزه با آمریکا نیز وجود می‌داشت و به چراغ سبزها و خواسته‌های آنان پاسخ داده نمی‌شد و دیگر شاهد این نبودیم که فرد غاصبی چون بشار اسد از زندان آزاد شود.

انتهای پیام/69019/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول