اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

مشکلات مالی روند هوشمندسازی مدارس را کاهش داده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مشکلات مالی سرعت هوشمندسازی مدارس را کاهش داده، گفت: زنجان یک‌هزار و 200 کلاس درس هوشمندسازی شده دارد.

مشکلات مالی روند هوشمندسازی مدارس را کاهش داده است

امیر نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اراده جدی موجود در آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: هوشمندسازی به فرایند آموزش کمک کرده و کلاس‌های درس را شاداب می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی در یکی دو سال اخیر سرعت هوشمندسازی مدارس را کاهش داده، افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 200 کلاس درس هوشمندسازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد مفهوم هوشمندسازی مدارس گفت: هوشمندسازی یعنی اینکه امکان نمایش مطالب درسی بر روی مانیتور فراهم شود و معلم با قرار گرفتن در کنار برد بتواند آن را برای دانش‌آموز تشریح کند بدون اینکه پشت رایانه بنشیند.

این مسئول تصریح کرد: هوشمندسازی پیشرفته‌تر شامل اتصال به شبکه اینترانت و شبکه جهانی هم می‌شود.

نظری درصد کلاس‌های درس هوشمندسازی شده در سطح زنجان را 15 درصد اعلام کرد و گفت: استان زنجان 8 هزار کلاس دارد.

وی با بیان اینکه امکان رشد سریع هوشمندسازی مدارس در حال حاضر وجود ندارد، اضافه کرد: اگر مصوبه موجود در مورد هوشمندسازی مدارس توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی می‌شد در روند هوشمندسازی انقلابی روی می‌داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: بر اساس مصوبه موجود هر دستگاه اجرایی مکلف به هوشمندسازی یک مدرسه در هر شهرستان بود که عملیاتی نشد.

این مسئول با یادآوری هوشمندسازی 15 درصد از کلاس‌های درس استان زنجان خاطرنشان کرد: در این هوشمندسازی طوری عمل شده که 80 درصد از دانش‌آموزان بتوانند از این کلاس‌های هوشمندسازی شده استفاده کنند.

نظری از وجود 2 هزار مدرسه در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: 80 درصد از دانش‌آموزان زنجانی در 30 درصد از این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی تعداد مدارس یک کلاسه استان زنجان را 270 مدرسه اعلام و خاطرنشان کرد: این تفاوت به دلیل فشردگی دانش‌آموزان در مناطق شهری و پراکندگی گسترده آنها در مناطق روستایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از روش خاصی برای هوشمندسازی مدارس استان استفاده شده، ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مدارس بزرگ واقع در مناطق پرتراکم برای هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در مدارس بزرگ پر تراکم سه تا چهار کلاس درس هوشمندسازی شده، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی معلمان و دانش‌آموزان به صورت متناوب از این کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

نظری تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده 80 درصد از دانش‌آموزان می‌توانند از امکانات ایجاد شده در کلاس‌های هوشمندسازی شده استان زنجان استفاده کنند.

وی با مهم دانستن هوشمندسازی 100 درصدی مدارس استان زنجان تصریح کرد: آرمان همان هوشمندسازی همه مدارس است ولی از شیوه موجود هم می‌توان در شرایطی مانند امروز برای پیشبرد امور استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس در سال‌جاری ادامه داد: این روند بسته به شرایط مالی دارد.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌جاری هم تصویر روشنی از اوضاع مالی وجود ندارد، گفت: شرایط سال‌جاری هم به احتمال زیاد مثل سال گذشته خواهد بود.

نظری سال آغاز هوشمندسازی مدارس استان زنجان را 89-90 اعلام کرد و اذعان داشت: تا قبل از آن سال اقدام قابل توجهی در این راستا انجام نشده بود و سال تحصیلی فوق اوج هوشمندسازی مدارس محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت علمی معلمان برای ارائه مطالب به صورت هوشمند به دانش‌آموزان اذعان داشت: بر طبق آخرین اطلاعات، 7 هزار اثر از طرف معلمان به جشنواره تولید محتوای الکترونیکی ارائه شده است که بیانگر توانایی آنها در این امور است.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول